مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان:

۵۹ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی لرستان وجود دارد

۵۹ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی لرستان وجود دارد

خرم آباد - مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان از وجود ۵۹ هکتار زمین راکد در شهرکهای صنعتی این استان خبر داد.

فرزاد محمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از ایجاد کلینیک سیار صنعتی در لرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح، که برای پیشگیری و رفع مشکلات واحدهای صنعتی اجرا می شود در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار لرستان و مدیران استان مطرح و به تصویب رسید.

وی ضمن ارائه آماری از واحدهای تعطیل مستقر در شهرکها گفت: تعداد ۱۵۹ واحد راکد در حوزه شهرکهای صنعتی استان قرار دارد که فرصت از دست رفته این واحدها ۵۹ هکتار زمین و حدود سه هزار نفر اشتغال از دست رفته و ۱۷ هکتار زیر بنای راکد است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان در ادامه افزود : از بین ۲۲۳ واحد فعال حدود ۲۰۰ واحد زیر ظرفیت خود کار می کنند به نحوی که ظرفیت خالی این واحدها معادل ۱۲۸ واحد راکد است.

محمدی با بیان اینکه طی مطالعات انجام شده بخش عمده ای از دلایل تعطیل بودن و زیر ظرفیت کار کردن واحدهای صنعتی دلایل غیر مالی از جمله مشکلات بازار، فرسودگی ماشین آلات، مشکل فروش، کیفیت، پایان چرخه عمر محصول  است عنوان کرد: همچنین عدم آگاهی مدیران واحدهای صنعتی از قوانین و مقررات مالی، حقوقی، مالیاتی و بیمه از دیگر مشکلات واحدهای تولید استان بوده که منجر به بالا رفتن هزینه تولید و ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است.

وی گفت: با توجه به عارضه های یاد شده طرح ایجاد کلنیک سیار صنعتی بهترین راه حل بوده و این کلنیک سیار متشکل از شبکه گسترده ای از متخصصین و مشاورین در راستای آسیب شناسی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و ارائه خدمات سریع و آسان به آنها است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعت لرستان با بیان اینکه چارت و ساختار پیشنهادی اعضای کلنیک سیار صنعتی شامل دو بخش مشاوران دولتی و خصوصی است گفت: بخش دولتی شامل سازمان صنعت و معدن، سازمان امور اقتصادی و دارایی، اداره کار، شورای هماهنگی بانکها، دادگستری، تامین اجتماعی و بخش خصوصی شامل اتاق بازرگانی و فن بازار منطقه ای است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا