در پی توافق با ایران خودرو برای کاهش آلودگی هوا

بانک ملت برای نوسازی 30 هزار تاکسی فرسوده تسهیلات می دهد

بانک ملت برای نوسازی 30 هزار تاکسی فرسوده تسهیلات می دهد

تهران- ایرنا- بانک ملت در پی توافق با ایران خودرو برای کاهش آلودگی هوا، اعطای 200 میلیون ریال تسهیلات برای نوسازی 30 هزار تاکسی فرسوده را بر عهده گرفت.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در نشستی با حضور «حمید پورمحمدی» معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی، «هاشم یکه زارع» مدیرعامل ایران خودرو و «علی رستگار» مدیرعامل بانک ملت، بر اعطای تسهیلات برای خروج 30 هزار تاکسی فرسوده از ناوگان تاکسیرانی کشور از سوی بانک ملت توافق شد.
پورمحمدی اعلام کرد نزدیک به 90 هزار تاکسی فرسوده در سطح کشور تردد می کند.
وی افزود: با توجه به حاد شدن وضع آلودگی هوا و دستور اکید رئیس جمهوری برای اتخاذ راهکارهای فوری با هدف رفع این مشکل، جایگزینی خودروهای فرسوده بویژه تاکسی های فرسوده در اولویت قرار گرفت.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: سه بانک برای مشارکت در نوسازی تاکسی های فرسوده انتخاب شدند که هر بانک نسبت به اعطای تسهیلات برای خروج 30 هزار تاکسی فرسوده اقدام خواهد کرد.
وی زمان خروج 90 هزار تاکسی فرسوده را تا شهریورماه سال آینده ذکر کرد و ادامه داد: مبلغ تسهیلات اعطایی برای هر دارنده تاکسی 200 میلیون ریال و آورده نقدی وی نیز 100 میلیون ریال خواهد بود که تاکسی فرسوده نیز به عنوان بخشی از آورده نقدی، از سوی خودروساز پذیرفته خواهد شد.
پورمحمدی تاکید کرد جزئیات پرداخت این تسهیلات در نشستی با حضور نمایندگان سه بانک مورد نظر، خودروساز و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعیین و آغاز اجرای طرح به زودی اعلام می شود.
مدیرعامل بانک ملت نیز در این نشست از پیشینه این بانک برای جایگزینی 380 هزار خودرو و تاکسی فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد.
هم اکنون 17 میلیون و 500 هزار خودرو در کشور تردد می کند که 16 میلیون و 500 هزار دستگاه بنزینی و 17 هزار تاکسی کاربراتوری است.
خودرو کاربراتوری نسبت به خودرو انژکتوری 20 برابر آلودگی تولید می کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا