نايب رييس انجمن سنگ اهن ايران در گفت‌وگو با معدن نيوز اعلام کرد:

رکود سنگ آهن متاثر از بازار فولاد

رکود سنگ آهن متاثر از بازار فولاد پايگاه خبري معدن نيوز- عضو هيات مديره خانه معدن ايران با اشاره به اينکه سياست درستي در زمينه استقرار و فعالسازي واحدهاي پايين دستي سنگ آهن در ايران اجرا نشده است، رکود در معدنکاري سنگ آهن را تاحدودي ناشي از بازار فولاد کشور دانست.
بهرام شکوري در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با اشاره به اينکه هنوز در ايران بين توليد فولاد و کنسانتره و گندله هماهنگي لازم به وجود نيامده است، افزود: ايران از ذخاير بسيار خوبي از سنگ آهن برخوردار است حال در چنين شرايطي بدون توجه به تامين زيرساخت‌ها آنها و تامين مواد اوليه، واحد‌هاي فولادي جديدي در سال‌هاي اخير ساخته شد.
او با تاکيد بر اينکه در ايران نزديک به 8 ميليون تن کمبود گندله وجود دارد و از سوي ديگر کنسانتره مازاد وجود دارد، افزود: درحال‌حاضر واحد‌هاي فولادي با رکود بازار مواجه هستند که نمي‌توانند ظرفيت توليد خود را تکميل کنند در چنين شرايطي تقاضا براي سنگ آهن نيز کاهش يافته که اين موضوع به صورت دومينو در تمام زنجيره وجود دارد. از طرف ديگر کمبود گندله نيز به صورت معضلي واحدهاي فولادي کشور را تحت تاثير قرار داده است.
شکوري با اشاره به اينکه برخي از واحد‌هاي فولادي با کمبود آب و زيرساخت‌ها مواجه هستند، تصريح کرد: در کنار تامين مواد اوليه و نبود آب براي توليد از دست رفتن بازارهاي بين‌المللي در نتيجه رکود نيز بر رکود زنجيره توليد فولاد تاثير گذاشته است و به نظر مي‌رسد در چنين شرايطي، ورود سرمايه‌گذاران جديد به زنجيره فولاد بايد با احتياط بيشتر انجام شود و حتي بسياري از طرح هايي که قرار بود در اين زنجيره راه‌اندازي شود، همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار خواهد گرفت زيرا در اجراي هر طرح جديد در ابتدا بايد به صرفه اقتصادي آن توجه کرد.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا