معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

۱۲۹ پروانه تاسیس و بهره برداری صنعتی در مازندران صادر شد

۱۲۹ پروانه تاسیس و بهره برداری صنعتی در مازندران صادر شد

ساری - معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در فصل پاییز صدور ۸۷ مجوز تاسیس و ۴۲ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شد.

جهانگیر بالی لاشکی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه اقدامات بسیار مطلوب و مناسبی در جذب سرمایه‌گذار در حوزه صنعت استان مازندران انجام‌شده است، افزود: طی آذرماه سال جاری با صدور ۳۰ مجوز تأسیس صنعتی، حدود ۵۶۲ میلیون و ۳۵۸ میلیون ریال سرمایه‌گذاری با پیش‌بینی اشتغال ۴۲۶ نفر در استان انجام‌گرفته است که نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۴۰، ۵۲ و ۴۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در فصل پاییز سال جاری تعداد ۸۷ مجوز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری سه هزار میلیون ریال در استان صادرشده است که با صدور این تعداد جواز تأسیس پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال حدود ۱۲۴۰ نفر در استان فراهم شود.

وی همچنین اظهار کرد: در فصل پاییز سال جاری تعداد ۴۲ پروانه بهره‌برداری در حوزه صنعت استان صادرشده است.

بالی لاشکی افزود: این تعداد پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر دو هزار و ۷۷۰ میلیون ریال صادرشده است که نسبت به مدت مشابه آن در فصل گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد و زمینه اشتغال حدود هزار و ۲۸۵ نفر در استان را فراهم کرده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه آن در فصل گذشته ۲۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: همچنین میزان تولیدات محصولات منتخب استان همچون سیمان، کاغذ، محصولات فلزی و روغن در پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه فصل قبل به ترتیب ازلحاظ وزنی رشد داشته است.

وی افزود با ایجاد طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی سود تسهیلات ۱۶ درصدی تعیین‌شده توسط بانک مرکزی، میزان تولید خودرو در آذرماه سالی جاری به ۲۱۰۴ دستگاه و رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه ماه قبل دست‌یافته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا