دولت چین از تولیدکنندگان داخلی مس حمایت می کند

دولت چین از تولیدکنندگان داخلی مس حمایت می کند

دولت چین قصد دارد هزاران تن مس از تولیدکنندگان داخلی این کشور خریداری کند. این اقدام برای حمایت از صنایع داخلی این کشور در مقابل افت قیمت های جهانی است.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از فایننشال تایمز، دفتر ذخایر ملی چین که مسئول جمع آوری ذخایر استراتژیک از نفت گرفته تا خاک های کمیاب می باشد، قصد دارد تا 150 هزار تن مس از تولیدکنندگان داخلی این کشور خریداری نماید.
پس از انتشار این اخبار سهام شرکت های تولیدکننده مس چینی صعود قابل توجهی را تجربه کرد. سهام شرکت مس جیانگشی 5.6 درصد و مس یونان 6 درصد جهش داشت.
این اقدام دولت چین برای کمک به شرکت های مس داخلی این کشور است که در سال های اخیر توسعه زیادی یافته اند. چین بزرگترین مصرف کننده مس در جهان است که 70 درصد از نیاز خود را از طریق واردات از شیلی و آفریقا و شرکت های بازرگانی بین المللی تامین می نماید.
دفتر ذخایر ملی چین که اصولا فعالیت های خود را علنی اعلام نمی کند، معمولا از شرکت های معدنی خارجی خرید داشت. اما ضعف تقاضا در بازار داخلی این کشور باعث شده تولیدکنندگان مس چینی محصولات خود را با زیان به فروش برسانند. این موضوع پکن را نگران کرده و به واکنش واداشته است.
طی یک سال گذشته بهای مس 25 درصد افت کرده و به پایین ترین سطح خود از زمان بحران مالی جهانی رسیده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا