اجرای طرح ۹ ماده‌ای تنها راه نجات زاینده‌رود است

انتقال مخفیانه آب به فولاد‌مبارکه صحت ندارد

انتقال مخفیانه آب به فولاد‌مبارکه صحت ندارد

گروه صنایع معدنی >فولاد - استاندار اصفهان با تکذیب انتقال مخفیانه آب زاینده‌رود به فولاد مبارکه گفت: صنایع موظف هستند برنامه‌ خود را برای اصلاح حق‌آبه‌ خود از زاینده‌رود و قطع ارتباط با آب تازه را تدوین کرده و ارائه دهند.

به گزارش ماین نیوز، رسول زرگرپور با تکذیب انتقال مخفیانه آب زاینده‌رود به فولاد‌مبارکه اظهار داشت: هیچ موضوع مخفی‌ای درباره آب ‌زاینده‌رود وجود ندارد البته در بالادست رودخانه موضوعات مخفی وجود داشت که در 6 ماه گذشته آن را شفاف کردیم.

وی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با هیچ پیکره آبی در کشور به‌اندازه حوزه آبریز زاینده‌رود روشن و شفاف نیست، افزود: شفافیت مسائل حوزه آبریز زاینده‌رود زمینه را برای تصمیم‌گیری صحیح و قانع کردن ذی‌نفع‌های مختلف فراهم کرده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: به‌جای اینکه به موضوعات حاشیه‌ای پرداخته شود و افکار عمومی را درگیر کنیم، همه با هم در راستای اجرای کامل طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود در 9 بند قدم برداریم چراکه این طرح تنها راه نجات حوزه آبریز زاینده‌رود است، برخی از نمایندگان خوزستان موضوع تونل مخفی را قبلاً مطرح کرده بودند که من در جواب گفتم این موضوعات بیشتر به "طنز" شباهت دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی مبنی بر الزام صنایع به کاهش حق‌آبه از زاینده‌رود تصریح کرد: در چند روز اخیر جلسه‌ای با 60 نفر از مسئولان صنایع بزرگ اصفهان برگزار شد که در آن به‌صورت الزام‌آور به این صنایع گفته شد که باید صرفه‌جویی کنند و تخصیص‌های این صنایع اصلاح شود، قانون و طرح 9 ماده‌ای این اجازه را داده که صنایع به‌صورت الزام‌آور باید ارتباط خود را با آب تازه قطع کنند.

زرگرپور گفت: بر‌اساس یکی از اصول طرح 9 ماده‌ای نه تنها حق‌آبه کشاورزان بلکه حق‌آبه صنعت باید اصلاح شود بنابراین صنایع موظف هستند تا برنامه‌ خود را برای اصلاح این حقابه‌ها و قطع ارتباط با آب تازه را تدوین کرده و ارائه دهند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا