طی هفته منتهی به ۱۷ دی ماه صورت گرفت؛

معامله ۷ هزار میلیارد ریال انواع محصول در بورس کالا

معامله ۷ هزار میلیارد ریال انواع محصول در بورس کالا

طی هفته منتهی به ۱۷ دی ماه، در حالی ۵۲۷ هزار و ۱۷۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب، رشد ۹۹ و ۹۰ درصدی برای آن ثبت شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتي و معدني، ۲۷۹ هزار و ۶۰۳ تن انواع کالا با ارزشي نزدیک به ۳۷۶۰ ميليارد ريال معامله شد.

گفتنی است در تالار مذکور، ۲۷۰ هزار و ۶۲۴ تن انواع فولاد، ۵۴۷۰ تن انواع مس، ۳۶۰ تن آلومینیوم، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها خريداري شد.

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلي و صادراتي تالار فرآورده هاي نفتی و پتروشيمي، ۲۴۴ هزار و ۶۷۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۲۰۶ ميليارد ريال به فروش رسید؛ در اين تالار، ۱۰۸ هزار و ۶۳۶ تن انواع قير، ۵۲ هزار و ۵۵۸ تن مواد پليمري، ۳۷ هزار و ۶۳۰ تن وکيوم باتوم، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۱۵ هزار و ۹۲۶ تن مواد شيميايي، ۳۵۰۰ تن سلاپس واکس، ۱۱۴۰ تن عایق رطوبتی، ۳۷۵۰ تن گوگرد و ۳۰ تن آرگون معامله شد.

داد و ستد ۲۸ هزار تن گواهی سپرده ذرت

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۵۰۰ تن گندم، ۱۰۰ تن روغن خام و ۴ کیلوگرم زعفران بود. علاوه بر این، حدود ۲۸ هزار و ۶۷۲ تن ذرت خوزستان در قالب گواهی سپرده کالایی، و با ارزش نزدیک به ۱۷۹ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال مورد دادوستد قرار گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا