دبير انجمن معدنکاران استان مرکزي در گفت‌وگو با معدن نيوز اعلام کرد:

افت شديدي درآمد ارزي معدن

افت شديدي درآمد ارزي معدن پايگاه خبري معدن نيوز- دبير انجمن معدنکاران استان مرکزي با اعلام خبر کاهش درآمدهاي ارزي بخش معدن، گفت: درحال‌حاضر عرضه محصولات معدني به بازار داخلي محدود شده که به دليل عمق رکود در طرح‌هاي عمراني ميزان درآمد‌هاي ريالي نيز کاهش يافته است.
عزيز ميرزاييان در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با تاکيد بر اينکه عمق رکود در معدنکاري ايران در تمام سابقه معدنکاري ايران بي‌سابقه بوده است، افزود: در زمان جنگ تحميلي با وجود اينکه شرايط اقتصادي کشور بسيار بحراني بود بازهم درآمد ارزي بخش معدن وجود داشت اما هم‌اکنون به دليل رکودي که از 2 سال پاياني دولت يازدهم شروع شده بود درآمد ارزي با افت شديدي همراه بوده است.
وي با بيان اينکه بخشي از اين رکود ناشي از کاهش رشد اقتصادي کشور چين است، افزود: درحال‌حاضر به دليل بحران منطقه به دليل جنگ و افت تقاضاي بازار چين بازار صادراتي مواد معدني ايران از دست رفته و اين مسئله باعث کاهش درآمد ارزي بخش معدن شده است.
ميرزاييان با اشاره به اينکه در تمام شهر‌هاي ايران فعاليت‌هاي معدني با رکود دست و پنجه نرم مي‌کنند، تصريح کرد: کاهش درآمد‌هاي ارزي بخش معدن اسيب جدي به اقتصاد کشور است زيرا اين موضوع تنها اقتصاد را متاثر نمي‌کند بلکه اشتغالزايي و توليد را که مولد اقتصاد درونزا است را از بين مي‌برد.
دبير انجمن معدنکاران استان مرکزي درباره روند کاهش قيمت مواد معدني در سال‌هاي گذشته، افزود: سال‌هاي گذشته قيمت مواد معدني ممکن بود به دليل افت قيمت LNB‌ کاهش يابد اما به دليل اينکه عرضه و تقاضا همچنان وجود داشت به اين اندازه نقدينگي کاهش پيدا نمي‌کرد و معدنکاري همچنان رونق داشت


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا