مديرعامل فولاد کاوه جنوب در گفت‌وگو با معدن نيوز:

مبادله کالا به کالا فولاد را رونق مي‌دهد

مبادله کالا به کالا فولاد را رونق مي‌دهد پايگاه خبري معدن نيوز- مديرعامل فولاد کاوه جنوب گفت: صنعت فولاد ايران براي خروج از رکود نياز به وام تضميني بانک‌ها و مبادله کالا به کالا دارد تا بدين وسيله از بحران خارج شود.
محمد رضا بني اسدي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، در باره راهکارهاي خروج فولاد از رکود در شرايط فعلي اظهار کرد: از چند سال پيش تاکنون صنعت فولاد در رکود به سر مي‌برد اما مشکلي که هم اکنو فعالان اين حوزه با آ ن مواجه هستند، کمبود نقدينگي در اختيار توليد‌کنندگان است.
وي افزود: درحال‌حاضر در زمينه توليد محصول مشکلي وجود ندارد و محصول به اندازه نياز کشور توليد مي‌شود بنابراين براي خروج از رکود بايد شرايط مالي و اقتصادي توليد‌کنندگان بهبود يابد زيرا تنها با بر طرف شدن مشکل نقدينگي است که فولاد مي‌تواند از رکود خارج شود.
 بني‌اسدي خاطر نشان کرد: آنچه که در شرايط کنوني فولادي‌ها انتظار دارند اين است که بانک‌ها محصولات فولادي را به صورت تضميني يا به صورت تسهيلات در اختيار مصرف‌کنندگان قرار دهند زيرا نقش بانک‌ها در اين پروژه‌ها بسيار بالا است.
وي تصريح کرد: اگر محصولات فولادي به اين شيوه به‌دست مصرف‌کنندگان برسند در واقع به نوعي مشکل نقدينگي در اين حوزه برطرف مي‌شود زيرا هم توليد‌کنندگان با فروش محصول نقدينگي لازم را به‌دست مي‌آ ورند و کالاها در انبارها دپو نمي‌شود و هم اين که مصرف کننده، محصول مورد نياز خود را از طريق وام تهيه مي‌کند.
مديرعامل فولاد کاوه جنوب پيش‌بني کرد که اين رکود تا 2سال ديگر ادامه خواهد داشت و اظهار کرد: در اين شرايط دولت و مسئولان نبايد نسبت به اين مسئله بي‌تفاوت باشند و از راهکارهاي مناسب و کارآ مد براي رفع اين معضل استفاده کنند تا دوباره صنعت فولاد به روال سابق خود باز گردد.
وي بيان کرد: در واقع مبادله کالا به کالا با تضمين بانک مي‌تواند در بازار فولاد تحرک ايجاد کند تا اين فلز مادر از دوران بحراني و پر فراز و نشيب خود به سلامت خارج شود.
 بني‌اسدي تاکيد کرد: در عمل همه امور مانند يه زنجيره به هم متصل هستند و تا زماني که رکود باشد نمي‌توان از کارخانه‌هاي توليدي انتظار داشت فعاليت مناسبي داشته باشند زيرا در شرايط کنوني بسياري از توليد‌کنندگان ضرر ده شده و حتي برخي‌ها توان ادامه فعاليت را ندارند.
وي عنوان کرد: البته توليد نکردن هم به ضرر توليد‌کننده است زيرا تا زماني که واحد توليدي اقدام به توليد مي‌کند اميد براي ادامه حيات وجود دارد و در صورت توقف کار و يا کم کردن ظرفيت‌هاي توليد ي باعث کم شدن انگيزه‌ها از يک سو و جريان نداشتن سرمايه در جامعه از سوي ديگر صدمات جبران ناپذيري رابه اقتصاد کشور وارد مي‌کند.
 مديرعامل فولاد کاوه جنوب تصريح کرد: البته بايد به اين نکته توجه کرد که رکود در فولاد مسئله‌اي جهاني است و هر کشوري به فراخور شرايطي که دارد براي رفع بحران از راهکارهاي مناسبي استفاده مي‌کند که از جمله راهکار همين وام تضميني و مبادله کالا به کالا است که در کشور ما هم مي‌تواند روش مناسبي باشد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا