حمله تروریستی در لیبی جان 50نفر را گرفت

تعلل‌های اتحادیه اروپا در لیبی

تعلل‌های اتحادیه اروپا در لیبی

جیمز نوگر/گزارشگر

حمله تروریستی داعش در لیبی ابتدا با واکنش بسیار کمی از سوی مقامات دولتی اروپا مواجه شد این در حالی است که افراط‌گرایان به مرز سواحل اروپا نزدیک شده‌اند.

فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قصد دارد با اعضای شورای ریاست‌جمهوری لیبی در تونس دیدار کند. به این ترتیب اروپا از دولتی که قرار است که در این کشور متولد بشود حمایت کرده‌است

فرانسه و بریتانیا جزو اصلی‌ترین اعضای کمپین ناتو برای برکناری قذافی در سال 2011 بودند. آن‌ها در حال حاضر سرگرم بمباران داعش در خاک سوریه و عراق هستند. اکنون این دو کشور اظهار کرده‌اند که اولویت در لیبی این است که دولتی کارآمد به قدرت برسد.
رهبران اروپایی از هم‌اکنون نیروهای حافظ صلح را به این نواحی می‌فرستند تا دولتی که بر سر کار خواهد آمد را تقویت کنند.

لیبی یکی از کشورهای سرشار از نفت است. آن‌ها قصد دارند طی یکی دو هفته آینده دولت جدید را به قدرت برسانند.

آرتورو وارولی تحلیل‌گر موسسه مطالعات روابط بین‌المللی می‌گوید: «احتمالاً در لیبی دولتی به قدرت خواهد رسید که از حمایت این اتحاد برخوردار است.»

دولت بریتانیا هر چند در مرزها آبی لیبی دخالت‌هایی دارد اما وارد خاک لیبی نشده‌است و تأکید کرده‌است که در غیاب دولت بادوام قدم به خاک این کشور نخواهد گذاشت.

مرگبارترین حمله تروریستی که در لیبی صورت گرفته‌است روز پنجشنبه در مرکز پلیس اتفاق افتاد که باعث کشته شدن پنجاه نفر شد. هر چند هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته‌است اما همه نگاه‌ها به داعش دوخته شده‌است.

مقامات اروپایی تأکید کرده‌اند که تمامی مردم لیبی برای ریشه‌کن کردن سرطان ترور باید با هم متحد شوند.

اکنون اروپایی‌ها دوباره به فکر افتاده‌اند که با پیشروی این وضعیت در لیبی مبارزه کنند.

فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قصد دارد با اعضای شورای ریاست‌جمهوری لیبی در تونس دیدار کند. به این ترتیب اروپا از دولتی که قرار است که در این کشور متولد بشود حمایت کرده‌است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا