معادن سیستان و بلوچستان موظف به استخدام مسئول ایمنی هستند

معادن سیستان و بلوچستان موظف به استخدام مسئول ایمنی هستند

دنیای معدن - رئیس اداره محیط زیست و انرژی ( HSEE ) سیستان بلوچستان گفت: معادنی با اشتغال حداقل ۲۵ نفر موظف به استخدام مسئول ایمنی هستند.

مرضیه حیدری از زاهدان، اظهار داشت: کلیه دارنگان پروانه عملیات معدنی که مشمول داشتن مسئول ایمنی هستند ( اشتغال حداقل 25 نفر ) موظف به استخدام مسئول ایمنی هستند.

رئیس اداره محیط زیست و انرژی ( HSEE ) سیستان بلوچستان افزود : با توجه مفاد 104 و 105 مندرج در آیین نامه اجرایی قانون معادن مصوب در سال 1392 به جهت کاهش آمار حوادث ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی در معادن روباز ، زیرزمینی و هماهنگیهای انجام شده فی مابین معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و انجمن نظام مهندسی معدن ، کلیه دارنگان پروانه عملیات معدنی که مشمول داشتن مسئول ایمنی می باشند ( اشتغال حداقل 25 نفر ) موظف به استخدام مسئول ایمنی هستند .

وی فراهم کردن شرایط ایمنی، آموزش و نظارت را سه رکن اصلی عنوان کرد و افزود: اگر ایمنی، آموزش و نظارت در کارگاه ها و واحدهای تولیدی رعایت شود به منزله کاهش حوادث ناشی از کار است.

وی از ابلاغ آیین نامه بکار گیری مسئول ایمنی در کارگاه ها خبر داد و افزود: هدف از تدوین این آئین نامه ارتقای سطح ایمنی در کارگاه های مشمول قانون کار جمهوری اسلامی ایران است و علاوه بر این اهدافی چون پیشگیری از حوادث ناشی از کار و صیانت از منابع انسانی و منابع مادی کشور در تدوین این آئین نامه مد نظر بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا