عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

۶ طرح پتروشیمی آماده راه‌اندازی هستند/ وضعیت تامین خوراک

۶ طرح پتروشیمی آماده راه‌اندازی هستند/ وضعیت تامین خوراک

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آماده بودن ۶ طرح پتروشیمی برای راه‌اندازی خبر داد و گفت: برخی از طرح‌ها به دلیل نبود خوراک تاکنون راه‌اندازی نشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالحسین بیات درباره علت تأخیر در تکمیل طرح اوره - آمونیاک شهدای مرودشت شیراز با اظهار اینکه یکی از علت‌‌های تأخیر در راه‌اندازی این طرح، کمبود خوراک (گاز طبیعی) مورد نیاز آن بود به تسنیم گفت: واحد الفین طرح مروارید نیز به دلیل کمبود خوراک به صورت کامل در مدار تولید نیست.

وی ادامه داد: یکی دیگر از علل طولانی شدن اجرای طرح ارسال نشدن تجهیزات مورد نیاز از سوی شرکت میتسویی به بهانه تحریم‌ها بود. این در حالی  است که قرارداد تأمین تجهیزات با این شرکت ژاپنی مربوط به قبل از تحریم‌ها بود. البته اکنون این طرح در مراحل پایانی است و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره طرح ام.جی مروارید گفت: خوراک به واحد تزریق شده و این طرح در آستانه راه‌اندازی است.

بیات با اعلام اینکه طی دو هفته آینده خوراک به واحد پلی‌اتیلن طرح پتروشیمی مهاباد تزریق می‌شود گفت: حدود یک 1.5 ماه پیش فاز دوم خط لوله اتیلن غرب که خوراک مورد نیاز پتروشیمی مهاباد را تأمین می‌کند، تکمیل شد. البته نیاز است که فشار اتلین برای استفاده واحد مهاباد افزایش یابد. برای انجام این کار دومین  کمپرسور در منطقه پیازآباد در حال راه‌ اندازی است که امیدواریم با نصب کمپرسور مورد نظر حداکثر تا بهمن ماه تولید از این واحد به نتیجه برسد.

وی با اعلام اینکه واحد پتروشیمی پلیمر لرستان به تولید رسیده ولی هنوز افتتاح رسمی نشده ، گفت: عملیات راه‌اندازی و تولید واحد تخت جمشید نیز انجام شده است.

بیات با اظهار اینکه طرح " کاویان 2 " یکی از مهمترین طر‌ح‌های صنعت پتروشیمی است که علی‌رغم تکمیل طرح مشخص نیست امسال به بهره‌برداری برسد گفت: تأمین خوراک اتان این واحد پتروشیمی منوط به راه‌اندازی واحد استحصال اتان فازهای 15 تا 18 میدان گازی پارس جنوبی است؛ باتوجه به اینکه واحدهای استحصال اتان مورد نظر راه‌اندازی نشده‌اند، ممکن است تولید پتروشیمی کاویان2  در سال آینده محقق شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا