کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد:

حرکت به سوی روزهای خوب بازار

حرکت به سوی روزهای خوب بازار

اقتصاد کشور پس از اجرایی شدن برجام در مسیر رونق قرار می‌گیرد و همه بازارها از جمله بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ در نتیجه می‌توان امیدوار بود که تا آخر سال ۹۴ حداقل حجم معاملات در بازار سرمایه از رونق برخوردار شود.

 

در حالی شمارش معکوس برای اجرای برجام آغاز شده است که تاثیر رفع کامل تحریم ها و گشایش دروازه های ایران به روی سرمایه گذاران بین المللی می تواند تاثیرهای مثبتی بر بازار سرمایه داشته باشد؛ اما از آنجایی که روند بازار در شرایط امروز فقط به ریسک های سیستماتیک و رفع آنها متکی نیست و رکود حاکم بر اقتصاد و صنایع بازار سهام نیز بازار را درگیر کرده است، پیش بینی وضعیت این بازار پس از اجرای کامل برجام سخت و پیچیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علیرضا مستقل، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا در خصوص پیش‌بینی روند بازار سرمایه با اجرای برجام گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور پیش بینی روند بازار پس از اجرای برجام سخت است.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است با رفع کامل تحریم ها احتمالا در مرحله اول حجم و ارزش معاملات در بازار سهام افزایش خواهد یافت و در قدم بعدی می توان شاهد رشد قیمت سهام بود.

وی به کف رسیدن قیمت سهام و ارزندگی اکثر سهام شرکت های بورسی رامورد توجه قرار داد و گفت: به نظر من نزدیک به 20 درصد از سهام موجود در بورس با نگاه بلند مدت ارزندگی لازم را دارند و می توانند سودهای خوبی را برای سهامدارانشان به همراه بیاورند.

مستقل، پیش بینی کرد از اواخر ماه جاری و با اجرای برجام می توان شاهد بهبود معاملات در بازار سهام بود.

به گفته مدیر صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا، اقتصاد کشور پس از اجرایی شدن برجام در مسیر رونق قرار می‌گیرد و همه بازارها از جمله بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در نتیجه می‌توان امیدوار بود که تا آخر سال ۹۴ حداقل حجم معاملات در بازار سرمایه از رونق برخوردار شود.

وی به تزریق سرمایه ها و پس اندازهای مردمی به بازارهای کاذب و واسطه گری مثل بازار ارز و سکه در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: این اتفاق باعث شده است اقتصاد کشور راکد و حجم آن کوچک شود.

مستقل  گفت: در شرایط امروز که نوسان در بازارهای واسطه گری به حداقل رسیده است می توان امیدوار بود که  با اجرای برجام و آغاز رونق اقتصادی ، سرمایه های مردمی نیز وارد بورس شوند.

مدیر صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت سرمایه‌های مردم در کوتاه‌مدت به کارهای تولیدی و فعالیت‌های مولد وارد شود، افزود : با کاهش نرخ سود بانکی و خروج از رکود ، فضای روانی مناسبی بر اقتصاد حاکم می‌شود و در نتیجه بازار سرمایه از رشد بهتری برخوردار خواهد شد.

وی به عوامل رکود اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: درحال‌حاضر اقتصاد کشور از کمبود نقدینگی و افزایش نرخ بیکاری رنج می‌برد و همچنین سرمایه‌های مردم به دلیل رکود، در بازار مسکن قفل شده که این موضوع نیز به تشدید رکود انجامیده است.

این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد اقتصاد سال آینده بسیار بهتر از امسال باشد؛ در نتیجه به نظر می رسد بورس نیز از اواخر سال ۹۴ به استقبال بهبود شرایط اقتصادی برود.

مستقل در ادامه بیان کرد: در شرایط کنونی، انتخاب صنعت و سهام سودآور در بازار سرمایه دشوار شده و مانند سال‌های قبل نمی‌توان با اطمینان از سودآوری صنایع بزرگ اطمینان حاصل کرد و در آنها به سرمایه‌گذاری پرداخت. بنابراین نیاز است که  سرمایه‌گذاران پرتفوی مناسبی را برای خود در نظر بگیرند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا