مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت

چاره‌ای جز حرکت به سمت قیمت‌های بین‌المللی در داخل نداریم

چاره‌ای جز حرکت به سمت قیمت‌های بین‌المللی در داخل نداریم

مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت با اشاره به دو‌چالش بزرگ در عرضه و تقاضا در بازار آینده گاز، علت اسراف در مصرف داخلی گاز را قیمت گذاری پایین دانست و گفت: چاره ای جز حرکت به سمت قیمتهای تعادلی بین المللی در داخل کشور نداریم.

به گزارش ایسنا، مهدی عسلی، درباره چالش موجود در تقاضای گاز اظهار کرد: در تقاضا بحث چین و کاهش رشد این کشور مطرح می‌شود، که علیرغم آنچه که اعلام می شود رشد این کشور به حدود ۴ درصد رسیده است.

عسلی درباره چالش سمت عرضه در بازار گاز، به ال ان جی اشاره و تصریح کرد: روسیه یک برتری بزرگ در بازار گاز دارد که آن داشتن ۱۰۰ میلیون متر مکعب چاه آماده برداشت است

مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت با اشاره به اینکه روسیه آمادگی این را دارد که با ورود آمریکا به عرصه صادرات گاز، صادرات خود را افزایش دهد، اظهار کرد: ما در 10 سال آینده شاهد نبرد بزرگی در حوزه انرژی بین روسیه و آمریکا خواهیم بود.

عسلی با انتقاد از اسراف گاز در کشور، علت این امر را قیمت‌گذاری پایین انرژی دانست و گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه قیمت انرژی را در کشور به سمت قیمت‌های تعادلی بین‌المللی ببریم.

وی افزود: مزیت نسبی استفاده داخلی از گاز کمتر از صادرات آن است.

مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت ادامه داد: یکی از مشکلات کشور این است که قیمت‌های انرژی برای مصرف داخلی گاه به گونه‌ای است که پاسخگوی هزینه‌های تولید نیست.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا