نرخ سود بانکی به طور غيردستوری کاهش می يابد

نرخ سود بانکی به طور غيردستوری کاهش می يابد

مدير دفتر اقتصادی بانک مرکزی تاکيد کرد: رويکرد ما برای کاهش نرخ سود بانکی، غيردستوری است.

 

ابوالفضل اکرمی در مصاحبه با راديو اقتصاد اظهار داشت:‌ اقداماتی که انجام می شود موثر خواهد بود و بانك های نيز همكاری خواهند كرد.
وی با اشاره به کاهش نرخ سود بين بانکی که دريافت و پرداخت بين بانک ها و موسسه های مالی را شامل می شود، گفت: اين نرخ در حال حاضر به حدود 20 درصد رسيده است که مدت ها پيش تا 28 درصد هم بود.
وی افزود : خود بانک مرکزی هم تلاش می کند فضاي اقتصادی برای کاهش نرخ سود بانکی فراهم شود که به نفع بانک ها و مردم و بخش های توليدی خواهد بود.
اكرمی همچنين از رويکرد بانک مرکزی برای تقويت فعاليت های قرض الحسنه خبر داد و گفت:‌ در اين بخش بايد مردم هم با ما همکاری کنند تا منابعی برای پرداخت اين تسهيلات فراهم شود.
وی با بيان اينکه 90 درصد منابع بانک ها از سپرده های مردمی است افزود:‌ متاسفانه 14 تا 15 درصد منابع بانک ها جزو مطالبات معوق است که قدرت وام دهی آنها را کاهش می دهد و سر رسيد شدن اوراق مشارکت و همچنين بدهی ها انباشته شده بانک ها در اين روند موثر است.
مدير دفتر اقتصادی بانک مرکزی تاكيد كرد : دولت يازدهم با انضباط پولی و مديريت رشد نقدينگی در كنار  کنترل نرخ تورم تلاش مي کند فضای خوبی براي رونق توليد و خروج غير تورمی از رکود اقتصاد ايران ايجاد شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا