کدام شهر کمترین اشتغال زایی را دارد؟

نرخ بیکاری زنان به 20 درصد رسید+جدول

نرخ بیکاری زنان به 20 درصد رسید+جدول

به گزارش مرکز آمار ایران و براساس نرخ بیکاری فصلی، بیکاری زنان به عدد بزرگ 19.9 درصد رسیده است.

به گزارش صدای اقتصاد در آخرین اعلام نرخ بیکاری فصلی، در حالی این نرخ با افزایش همراه شده که فصل تابستان جزو فصل‌های پرکار بوده و عموما نرخ بیکاری در این فصل کاهش می‌یابد. رسیدن نرخ بیکاری کل به مرز ١١ درصد در شرایطی است که بیکاری زنان به عدد بزرگ ٩/١٩درصد رسیده است. رکود حاکم بر بازار اگرچه تاثیر خود را در تغییر چهره اشتغال نمایان ساخته اما اثرات این بی‌پولی و تعطیلی تولید بیش از پیش دامنگیر زنان شده است.

بررسی بیشتر جزییات نرخ‌های اعلامی همچنین از واقعیت نگران‌کننده دیگری نیز خبر می‌دهد و آن نرخ بیکاری جوانان زیر ۳۰سال است که در تابستان ٩٤ به ٧/٤٨درصد رسیده و این نرخ در مورد زنان ٩/٨٥ درصد گزارش شده است. هرچند نرخ عمومی بیکاری کشور در تابستان امسال ٩/١٠درصد اعلام شده است اما وقتی می‌شود درباره بیکاری بررسی دقیق‌تری انجام داد که در آمارهای مربوط به جویندگان واقعی کار در سنین زیر ۳۰ سال دقت شود.

متوسط نرخ بیکاری جوانان در نیمه اول امسال ٨/٢٧ درصد یعنی ٥/٢ برابر نرخ عمومی بیکاری کشور بوده است. بررسی وضعیت بیکاری جوانان در استان‌های مختلف کشور، اوضاع را بحرانی‌تر نشان می‌دهد. نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان امسال به ٧/٤٨درصد رسیده و این نرخ در مورد جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله معادل ٤/٤٧درصد در کرمانشاه است.

این آمارها نشان می‌دهند تقریبا از هر دو جوان جویای کار، یکی موفق به یافتن شغل دست‌کم در کوتاه‌مدت نمی‌شود و این موضوع باعث انباشت تقاضای کار از سوی صدها هزار جوان شده است، بنابراین نرخ‌ها می‌گویند دولت تدبیر و امید تاکنون در این بعد از کارش موفق نبوده و بیکاری همچنان به عنوان یک مساله بزرگ در کشور خودنمایی می‌کند.

نرخ بیکاری به تفکیک جنس، نقاط شهری و روستایی

شرح

کل

مرد

زن

نقاط شهری

نقاط روستایی

نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر

10.9

8.9

19.9

12.2

7.4

نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر

10.9

8.9

19.9

12.2

7.4

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا