صنایع شیر ایران مجوز صادرات به روسیه را دریافت کرد/ آغاز صادرات از 30 دی ماه

صنایع شیر ایران مجوز صادرات به روسیه را دریافت کرد/ آغاز صادرات از 30 دی ماه

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران از دریافت مجوز صادرات محصولات لبنی به کشور روسیه خبر داد و گفت: نخستین محموله محصولات لبنی این شرکت 30 دی ماه به روسیه صادر می شود.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، علی رومی گفت: چهار شرکت پگاه فارس، تهران، گلپایگان و اصفهان پس از ممیزی های انجام شده توسط بازرسان سازمان دامپزشکی ایران و روسیه موفق به اخذ کد صادراتی (IR) و مجوز صدور محصولات تولیدی خود به روسیه شده اند.
وی گفت: علاوه بر این، ممیزی چهار شرکت تولیدی دیگر پگاه نیز انجام شده است و در حال طی کردن مراحل لازم برای صدور مجوز هستند.
رومی افزود: فرایند دریافت مجوز از یک سال پیش آغاز شده و از 20 ژانویه (30 دی) صدور محصولات پودری، انواع پنیر و برخی محصولات استریل شده به روسیه آغاز می شود.
وی گفت: روسیه بازار بزرگی است که با توجه به تحریم های اروپا علیه این کشور، فرصت مغتنمی در اختیار تولیدکننده های ایرانی قرار گرفته است تا صادرات خود به این کشور را افزایش دهند.
به دنبال چالش هایی که میان روابط ترکیه و روسیه ایجاد شد، روسیه مبادلات تجاری خود را با ترکیه قطع و اعلام کرد که برنامه دارد بخش عمده ای از مواد غذایی خود را از ایران تامین کند.
حجم واردات ایران از روسیه حدود 700 میلیون دلار و حجم صادرات به این کشور نیز نزدیک به 300 میلیون دلار است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا