فشار جمهوریخواهان به اوباما برای اعمال تحریم

فشار جمهوریخواهان به اوباما برای اعمال تحریم

سناتورهای جمهوریخواه خواستار اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه آزمایش های موشک های بالستیک (عماد) هستند و تعلل کاخ سفید در اعمال تحریم های جدید علیه ایران را مورد انتقاد قرار دادند.

 وب سایت "هیل" چهار سناتور جمهوریخواه با انتشار بیانیه ای از تعلل کاخ سفید در اعمال تحریم علیه ایران در واکنش به دو آزمایش موشکی اخیر در ایران، انتقاد کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، سناتورهای جمهوریخواه " کلی آیوت" ، " ریچادر بار" ، "لیندسی گراهام " و "مارک کرک" با انتشار بیانیه ای مدعی شدند عدم تحریم ایران از سوی دولت اوباما تایید کننده پیش فرض حکومت ایران است که بر این باور است نادیده گرفتن تعهدات شان هیچ پیامدی برای این کشور ندارد و دولت اوباما هیچ کاری در قبال اقدامات آنها انجام نخواهد داد.

سناتورهای جمهوریخواه خواستار اعمال تحریم های سخت جدید علیه ایران به بهانه آزمایش موشکی و عدم لغو تحریم های پیشین ایران در قالب برجام تا زمان متعهد ساختن ایران به عدم انجام آزمایش های موشکی جدید بالستیک هستند.

کاخ سفید تا کنون در برابر این خواست جمهوریخواهان کنگره مقاومت کرده است. با وجودی که سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده است که آزمایش های موشکی ایران نقض قطعنامه های تحریمی شورای امنیت است، با این حال مقامات کاخ سفید می گویند نباید این موضوع را با مساله برجام گره زد و اقدام ایران در انجام آزمایش موشکی ناقض تعهدات ایران در قالب برجام نبوده است.

جمهوریخواهان می گویند تعلل دولت اوباما در اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه آزمایش های موشکی ایران، تحت تاثیر توافق برجام و دولت ایران بوده است، اما جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید دیروز با رد این اتهام اعلام کرد ، در صورتی که کاخ سفید به این نتیجه برسد که به آزمایشهای موشکی ایران باید با تحریم واکنش نشان داد ، دولت آمریکا در این زمینه تعلل نخواهد کرد و به طور قطع مجازات های مالی و تحریم های جدید در صورتی که کارشناسان به این باور برسند که تاثیر گذار خواهند بود، اعمال خواهد شد.

ارنست گفت دولت آمریکا در زمینه اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه آزمایش موشکی تحت تاثیر ایران یا هیچ کشوری نیست و خود در این باره تصمیم خواهد گرفت.
کاخ سفید می گوید در حال ارزیابی و تصمیم گیری نهایی درباره اعمال تحریم علیه ایران به بهانه آزمایش موشکی است و در این زمینه تنها ملاک آنها تاثیر گذار بودن تحریم ها بر عدم تکرار چنین آزمایش هایی است.

ایران اعلام کرده است توافق هسته ای هیج ارتباطی به توسعه فناوری موشکی ایران ندارد و ایران همچنان به توسعه برنامه موشک های بالستیک خود ادامه خواهد داد.

از نظر کاخ سفید مساله آزمایش های موشکی ایران و توافق برجام را باید از هم جدا کرد ، این در حالی است که جمهوریخواهان معتقدند این دو موضوع به یکدیگر ارتباط دارند چون موشک هایی که ایران در حال توسعه آنهاست قادرند کلاهک های هسته ای حمل کنند.

جاش ارنست دیروز اعلام کرد وزارت خزانه داری آمریکا در حال مطالعه و بررسی اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه آزمایش های موشکی است . به گفته این مقام آمریکایی: این گزینه ای است که در حال بررسی آن هستیم... ما در زمانی که تشخیص دهیم این مجازات ها را اعمال خواهیم کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا