مدیرکل گمرکات استان مرکزی:

گمرک در محلات مستقر می شود/ ایجاد گمرک پتروشیمی در استان مرکزی

گمرک در محلات مستقر می شود/ ایجاد گمرک پتروشیمی در استان مرکزی

محلات - مدیرکل گمرکات استان مرکزی از راه اندازی واحد گمرک شهرستان محلات در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد واحد گمرک تخصصی در پتروشیمی استان در دستور کار قرار دارد.

مهدی میر اشرفی در جلسه پیش از ظهر سه شنبه در فرمانداری شهرستان محلات اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا ۸۰ هزار میلیارد دلار تولید انجام می شود و سهم تجارت بین الملل ۲۰ هزار میلیارد دلار است اما در کشور تنها ۶۰ میلیارد دلار صادرات صورت می گیرد.

وی افزود: تجارت در دنیای امروز بسیار سهل و آسان شده است و حمل و نقل سریع و آسان صورت می گیرد به نحوی که انتقال هفت میلیون تن گندم وارداتی به کشور تنها با ۲۰ کشتی انجام می شود و بدیهی است که از این فرصت باید به نفع گسترش صادرات استفاده کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی کشوری مقتدر است که اقتصادی پویا داشته باشد و تا زمانی که تولیدات کشور صادراتی نشود، نمی توان انتظار داشت که در اقتصاد خودکفا شویم.

میراشرفی با بیان اینکه بخش خصوصی و صادرکنندگان باید از دولت مطالبه گری کنند تا موانع تولید مرتفع شود، افزود: گمرک اراک در سال ۱۳۵۶ برای تنها پنج شرکت دولتی در بخش واردات ایجاد شد و امروز به یک گمرک تمام عیار تبدیل شده است تا جایی که ۲۲ واحد گمرک در شهرهای استان مرکزی ایجاد شده و درحال حاضر ایجاد واحد گمرک تخصصی در پتروشیمی استان در دستور کار است.

وی در خاتمه با اشاره به جانمایی گمرک محلات در پایانه گل و گیاهان زینتی این شهرستان گفت: در صورتی که تولید کنندگان و صادرکنندگان در این پایانه مستقر شوند، هماهنگی لازم برای استقرار نماینده گمرک در شهرستان محلات انجام خواهد شد تا صادر کنندگان گل و گیاه، سنگ و ماهیان زینتی این شهرستان بتوانند امور مربوط به گمرک را سریع تر انجام دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا