خودروسازان در شرایط رقابتی با دیگر کشورها به حمایت تعرفه ای نیاز ندارند

خودروسازان در شرایط رقابتی با دیگر کشورها به حمایت تعرفه ای نیاز ندارند

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو درباره حمایت دولت از خودروسازان و انتقادهایی که متوجه این طرح شده است، گفت: اگر در شرایط رقابتی قرار بگیریم، ما نیز همچون دیگر کشورها نیاز به حمایت های تسهیلاتی و تعرفه ای نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا نجفی منش روز دوشنبه در نشست خبری سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران افزود: تا سال 1391 ، 25 درصد فروش خودروهای داخلی از طریق تسهیلات خودرو انجام می شد که بعد از آن این طرح متوقف شد.
وی ادامه داد: طرح خروج از رکود و اعمال تسهیلات خودرویی شرایطی ایجاد کرد که مردم از محل درآمدهای آتی، خودرو خریداری کنند. خرید خودرو و خرید مسکن از محل درآمدهای آتی در دنیا عادی است.
وی درباره شرایط خودروسازان در دیگر کشورها نیز گفت: زمانی که رقیب من در آلمان با نرخ سود دو تا پنج درصدی تسهیلات دریافت می کند و من برای تسهیلات دریافتی باید نرخ سود 20 تا 25 درصد پرداخت کنم، روشن است که این فضا، رقابتی نیست و من در فضای رقابتی کار نمی کنم.
نجفی منش تاکید کرد: اگر نرخ سود به چهار درصد کاهش یابد، قیمت خودرو 18 درصد کاهش خواهد یافت.
این عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: پیش بینی می شود شرکت های پژو و رنو در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران بطور جداگانه با قطعه سازان داخلی امضای قرارداد داشته باشند؛ این دو شرکت در نظر دارند تولید داخلی خود را به 80 درصد برسانند؛ آنها درصددند ایران را به یکی از مراکز تامین کننده قطعات انتخاب کنند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر بسته خروج از رکود در بخش سازندگان قطعات نیز گفت: مقرر شده است که 70 درصد از منابع حاصل از فروش خودروها به قطعه سازان تخصیص یابد که هنوز این امر عملیاتی نشده است و امیدواریم تا پایان سال محقق شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا