احتمال تشدید همکاری‌های نفتی با همسایه شرقی

احتمال تشدید همکاری‌های نفتی با همسایه شرقی

وزیر نفت امروز (سه شنبه، ١٥ دیماه) با وزیر تجارت و صنایع افغانستان به منظور گسترش روابط دو جانبه دیدار و گفت‌وگو می کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بیژن زنگنه،امروز با همایون رسا، وزیر تجارت و صنایع افغانستان برای گسترش روابط بین دو کشور دیدار و گفت‌وگو می کند. وزیر تجارت و صنایع افغانستان در سفر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت جمهوری اسلامی افغانستان به ایران او را همراهی می کند، این هیئت بعدازظهر روز دوشنبه برای انجام سفری سه روزه به تهران آمد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان در این سفر با مقامهای جمهوری اسلامی ایران درباره روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای دیدار و گفت وگو می کند.

وی دومین مقام عالیرتبه افغان است که در سال‌جاری به ایران سفر می کند. محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نیز ٣٠ فروردین امسال به ایران سفر کرده بود.

عبدالله قرار است در این سفر در راستای توافق‌های انجام شده بین ایران و افغانستان، از ظرفیتهای ترانزیتی بندر چابهار دیدن کند.

در این سفر محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری، سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین، همایون رسا، وزیر تجارت و صنایع، نسیم اوریا خیل، وزیر کار و امور اجتماعی، عبدالباری جهانی، وزیر اطلاعات و فرهنگ، محمد بتاش وزیر حمل و نقل و هوانوردی، حکمت خلیل معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان و شماری از مشاوران دفتر ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله را همراهی می کنند.

همچنین قرار است در جریان سفر عبدالله به ایران، چند سند همکاری در حوزه های گردشگری، ورزش و جوانان و فرهنگی میان دو کشور امضا شود.

همکاری ایران و افغانستان در بخش انرژی بیشتر در زمینه صادرات فرآورده های نفتی ایران به افغانستان بوده، به گونه ای که ایران در پنج ماه نخست امسال روزانه سه میلیون لیتر نفت گاز به افغانستان صادر کرده است که با انجام این مذاکرات، این رقم افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا