روزهای سخت پیش روی بازار فلزات اساسی

روزهای سخت پیش روی بازار فلزات اساسی

پیش از آنکه کاهش تولید و حذف برخی از رقبا بتواند به بازار کمکی بکند، پیش بینی می شود که نیمه اول سال 2016 همچنان با بازاری ضعیف در بخش فلزات اساسی مواجه باشیم. سال گذشته قیمت ها در این مجموعه تا 42 درصد نزول داشت.

 

به گزارش نرخ باكس و به نقل از بیزنس استاندارد، تداوم فشار نزولی در بازار فلزات اساسی طی سال 2016 همچنان محتمل است زیرا تقاضای جهانی تعریفی ندارد. کاهش قیمت ها در نتیجه افت رشد اقتصادی چین هنوز نتوانسته به مقدار کافی از ظرفیت تولید و سمت عرضه بکاهد.  اما احتمال دارد در نیمه دوم امسال به تدریج کاهش تولید اثر محسوس تری روی بازار داشته باشد.
سال 2015، سالی دردناک برای فلزات پایه بود. در بین فلزات اساسی نیکل با 42 درصد افت قیمت رکورد دار بود. تحمل زیان های سنگین در بازار فلزات سبب شد بسیاری از سرمایه گذاران با ترس و نگرانی اقدام به ترک موقعیت های خود بکنند.
اما در سمت دیگر جهان، اقتصاد ایالات متحده به تدریج رمقی یافته است. تقویت اقتصاد آمریکا با تقویت دلار سبب می شود فشار نزولی روی بازار کالا شدت گیرد. فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده که قصد دارد در سال 2016 میلادی 4 مرحله افزایش نرخ بهره را به مرحله اجرا بگذارد که در نتیجه تداوم وضعیت نزولی در بازار فلزات اساسی بسیار محتمل خواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا