امضاي تفاهمنامه واگذاري پهنه اکتشافي اهر

امضاي تفاهمنامه واگذاري پهنه اکتشافي اهر پايگاه خبري معدن نيوز- با امضاي تفاهمنامه واگذاري پهنه اکتشافي اهر، شروع عمليات اکتشاف مس در پهنه اهر به صورت رسمي با مساحت 6 هزارکيلومتر مربع از سوي شرکت ملي صنايع مس ايران آغاز شد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، بابک بابائي مدير امور اکتشافات و مهندسي توسعه شرکت ملي صنايع مس ايران با بيان اين مطلب گفت: در راستاي به‌کارگيري سياست توسعه مداوم اکتشافات ذخاير جديد معدني مس، تفاهمنامه واگذاري پهنه اکتشافي اهر ميان اين شرکت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان شرقي به امضا رسيد.
وي افزود: همزمان با امضاي تفاهنامه که با حضور نمايندگان سازمان صنعت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان شرقي، سازمان زمين شناسي باختري و جمعي از اساتيد دانشگاه تبريز و دانشگاه صنعتي سهند انجام شد، گزارش شماره يک پيشرفت مطالعات اکتشافي توسط امور اکتشافات و مهندسي توسعه شرکت مس ارائه و تصميم‌هايي درباره چگونگي ادامه کار اتخاذ شد.
بابائي افزود: با امضاي اين تفاهنامه در 12 دي‌ماه به صورت رسمي شروع عمليات اکتشاف در پهنه اهر از سوي شرکت مس آغاز شده است.
مدير امور اکتشافات و مهندسي توسعه در ادامه به اهميت انجام مطالعات اکتشافي در پهنه اهر اشاره کرد و گفت: وجود ظرفيت‌هاي معدني مناسب در اين پهنه، دانش و تجربه، و سابقه شرکت ملي صنايع مس ايران در امر اکتشاف به همراه بهره‌گيري از تجربيات مراکز صنعتي، پژوهشي و دانشگاهي در استان آذربايجان شرقي به همراه برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در خصوص بکارگيري و استفاده از دانش‌هاي نوين و بروز اکتشافي در مطالعات پهنه اهر، نويد آن را خواهد داشت که نتايج حاصل از اين مطالعات و عمليات منجر به دستيابي به اطلاعات ارزشمند و مناسبي شود تا بتواند پايه‌گذار اعتلاي صنعت معدني و اکتشافي در استان آذربايجان شود.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا