رئیس مستعفی شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی در گفت‌وگو با تسنیم:

اصراری به رئیس ماندن ندارم

اصراری به رئیس ماندن ندارم

رئیس مستعفی شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی با بیان این‌که در ۲.۵ سال اخیرچطور شده که آقایان چشم بر تخلف ریاست همزمان یک نفر بر دو تشکل استانی و کشوری بسته‌اند، گفت: به بنده گفتند ما به توانمندی شما بسیار معترفیم اما بهتر است بروید.

مهدی موذن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تخلف بودن ریاست همزمان یک نفر بر دو تشکل استانی و کشوری افزود: «ایشان اول باید بروند قوانین را بخوانند بعد پُست معاونت مهمی را در وزارت راه و شهرسازی قبول کنند. در 12 سال گذشته ایشان کجا بوده‌اند که بیایند جلوی این تخلف را بگیرند. علاوه بر آن در دو سال نیم اخیر که وی مسئولیت داشته چطور شده که چشم بر این تخلف بسته‌اند.»

وی یادآور شد: «از سال 82 تا سال 94، دوازده سال است که شورای مرکزی ما (کاردان‌های فنی ساختمان) دوام دارد و در این مدت تمام روسای استان‌ها رئیس شورای مرکزی بوده‌اند، این وزارتخانه -راه و شهرسازی- با سلیقه آقایان می‌گذرد، قبل از این آقایان چهار پنج معاون وزیر بوده‌اند که در همان دوره‌ها شورای مرکزی داشته‌ایم. شورای مرکزی که اعتبارنامه اعضای آن با امضای معاون وزیر ابلاغ شده، مگر آقایان به این مسائل توجه نداشته‌اند.»

وی تاکید کرد: «اساسا امروز به این نتیجه رسیده‌اند آئین‌نامه‌ای را بنویسند که در آن اینها را بگنجانند. این هم برای دوره آتی است و برای الان نیست. اعتراض ما به آقایان چیز دیگری است،‌می‌گوییم چرا به خاطر این‌که نام شورای مرکزی ما (کاردان‌های فنی ساختمان) با نام شورای مرکزی نظام مهندسی انطباق دارد از این همنامی فکر می‌کنید باید همه چیز ما مثل هم باشد. مسئله اصلی در نظام مهندسی این است که سه نفر را کاندید می‌کنند و یک نفر را به‌عنوان رئیس شورای مرکزی انتخاب می‌کنند.»

وی ادامه داد: «اما چه افرادی، افراد مانند مهندس هاشمی، ترکان، غرضی، آخوندی، بهبهانی، زنگنه. آیا این افراد قابلیت مقایسه با اعضای نظام کاردانی ساختمان را دارند. این افراد رجل سیاسی کشور هستند و کلام آنها در حوزه‌های کلان کشور تاثیر مستقیم دارد و طبیعی است که در آنجا یک نگاه بالاتری مانند وزیر بیاید و بگوید مصلحت ایجاب می‌کند که آقای X رئیس شورای مرکزی باشد. »

رئیس مستعفی شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان بیان کرد:‌ «عرض بنده این است که می گویند در استان‌ها یکی از اعضای هیئت مدیره می‌تواند رئیس شورای مرکزی باشد  آن هم در آینده و نه در حال. بنده مسئول بوده‌ام و استعفایم به طرز تفکر آقایان بوده است.اینها حق نداشتند به بنده بگویند استعفا بدهم. آیا آقایان حق چنین توصیه‌ای را داشته‌اند؟»

موذن افزود:‌ «آقایان به بنده گفتند که ما به توانمندی شما بسیار معترفیم اما بهتر است بروید تا آدم‌های ضعیف‌تر هم بیایند حالا افول پیدا می‌کند. این تفکر یک مدیر دولتی است، با همین تفکر شما انتظار دارید وضعیت صنعت ساختمان بهتر از این شود؟»

وی تصریح کرد:‌ «آیا زار و نزارتر از امروز در بخش ساختمان کشور سراغ داشته‌ایم؟ این مسائل را رها کرده‌اند و آمده‌اند تغییر ساختار در شورایی بدهند که سعی کرده تاثیرات مثبتی در صنعت ساختمان ایجاد کند. قدرت دست آقایان است و می‌توانند هر تغییری را در آئین‌نامه اعمال کرده و آنرا اجرا کنند.»

وی با بیان این‌که اصراری به رئیس ماندن ندارم، تاکید کرد: «اما این‌که در جلسه‌ای بیایند و به بنده بگویند استعفا بدهید،‌اصلا چنین حقی نداشته‌اند و تجاوز به حق یک NGO مستقل است و جرم آن این است که بسیار زحمت می‌کشد.»

مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به رسانه‌ای شدن استعفای مهدی موذن از سمت ریاست شورای مرکزی نظام کاردانی ساختمان گفته است: بر اساس شیوه‌نامه‌های موجود، ریاست همزمان یک نفر بر دو تشکل استانی و کشوری سازمان‌های نظام مهندسی و نظام کاردانی ممنوع است. قانون اجازه نمی‌دهد یک نفر هم ریاست سازمان نظام کاردانی استان را بر عهده داشته باشد و هم رئیس شورای مرکزی و کشوری این سازمان باشد.

وی با انتقاد از برخی رفتارها که موجب شانتاژ رسانه‌ای و تبلیغاتی می‌شود، افزود: این موضوع کاملا خلاف قانون و آیین‌نامه‌های موجود است و وزارت راه و شهرسازی محکم در برابر تخلفات و نقض قانون می‌ایستد.

به گفته وی، بر اساس شیوه‌نامه‌های موجود ریاست همزمان یک نفر بر دو تشکل استانی و کشوری سازمان‌های نظام مهندسی و نظام کاردانی ممنوع است؛ در هیچ دوره‌ای سراغ نداریم که یک نفر همزمان هم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران باشد هم شورای مرکزی این سازمان؟ نظام کاردانی ساختمان نیز شبیه همین موضوع است و یک نفر نمی‌تواند ریاست هر دو تشکل را همزمان داشته باشد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا