شرکت‌های آمریکایی در حسرت ورود به بازار ایران

شرکت‌های آمریکایی در حسرت ورود به بازار ایران

پیش بینی میشود رفع تحریم های اقتصادی آمریکا از شرکت های این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی اتفاق بیافتد که در این صورت شانس نخست را برای ورود به بازار ایران از دست خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک»، شرکت‌های آمریکایی که معروف به فرصت طلبی از هر موقعیت جهانی به منظور سود بردن هستند، این بار بازار اقتصادی ایران را به روی اروپایی ها باز می بینند اما شرکت‌های آمریکایی به دلیل تداوم تحریم‌ها علیه ایران، تنها در حسرت ورود به این بازار پر سود و منفعت باقی مانده اند.

این در حالی است که شماری از شرکت‌های اروپایی، آسیایی و خاورمیانه در حال رصد بازار ایران هستند و ممکن است گام‌هایی را جهت مذاکرات بر داشته باشند.

همچنین پیش بینی می‌شود رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا از شرکت‌های این کشور برای ورود به عرصه تجارت با ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی اتفاق بیافتد که در این صورت شانس نخست را برای ورود به بازار ایران از دست خواهند داد . از سوی دیگر سرمایه گذاران آمریکایی در انتظار به پایان رسیدن انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور هستند تا ببینند سیاست‌های این کشور در تجارت بین الملل توسط شخص منتخب به چگونه پیش خواهد رفت.

البته بعضی از شعب خارجی شرکت‌های آمریکایی مجاز به تراکنش با شرکت‌های ایرانی خواهند بود که در این صورت باید تراکنش‌های بسیار شفافی را ارائه دهند که این خود می تواند به عنوان چالشی برای شرکت‌های آمریکایی برای مواجه شدن با خطر جریمه های سنگین به حساب آید.

پیش از این، مقامات انگلیسی به این نکته اذعان داشته اند که هیات‌های تجاری متعددی وارد تهران شده اند که متاسفانه انگلیس باید در پشت سر آنها قرار بگیرد، ضمن اینکه پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۱۷ میلادی هیات اقتصادی از انگلیس روانه تهران شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا