وزیر سابق اطلاعات:

دشمن برای تحریف راه امام برنامه دارد

دشمن برای تحریف راه امام برنامه دارد

گرگان – وزیر سابق اطلاعات از برنامه ریزی دشمن برای تحریف امام خمینی (ره) خبرداد و اظهار کرد: وضعیت ناامنی که منطقه دارد حاصل تلاش های اسرائیل است.

حجت الاسلام حیدر مصلحی شامگاه پنجشنبه در همایش ولایت و بصیرت که با موضوع نفوذ زمینه ساز فتنه در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در مدت گذشته خصوصا از چهاردهم خردادماه به بعد یکسری هشدار و اعلام خطر مردم را فرا گرفت. مقام معظم رهبری در چهاردهم خردادماه یک اعلام هشدار سنگینی داشتند که حتی این اعلام خطر را در فتنه ۸۸ نیز بیان نکرده بودند.

وی تصریح کرد: اگر مردم ایران نسبت به راه امام (ره)غفلت کنند یا عمدا آن را کنار بگذارند، ملت سیلی خواهد خورد. دشمن برای تحریف راه امام(ره)، برنامه ریزی کرده است و طرح هایی برای اجرا کردن آن دارد.

او گفت: وصیت نامه امام راحل همیشه باید پیش روی ما باشد. اگر مردم نسل دوم و سوم ایران که در زمان امام حضور داشتند، راه امام (ره)را کنار بگذارند، نفوذ به کشور انجام شده است. این هشدار امام یک هشدار سنگین به مردم بود تا آنها چشم و گوش خود را باز کنند و با هوشیاری همه جوانب را در نظر بگیرند.

وزیر سابق اطلاعات نفوذ را تعریف کرد و افزود: مقوله نفوذ چیزی است که در قرآن از شیطان آمده است و در آنجا ابزار متعدد آن ذکر شده است. نفوذ در زمان انقلاب در دوره های مختلف و با وضعیت های مختلف وجود داشت. فتنه هایی که پیش روی ماست، نشات گرفته از نفوذ است.

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: در دوره ای که در وزارت اطلاعات بودم در مقطعی احساس کردم که انجمن حجتیه در حال فعال شدن است لذا یک مستند علمی قوی تهیه کردیم و آن را برای انتشاربه برخی سایت ها دادیم، همین که در سایتها رفت چند روز بعد فردی که مسئولیت دارد پول سنگینی به سایت ها پیشنهاد کرد که مطالب را بردارند.

وی با اشاره به اینکه عده ای دنبال درست کردن مرجعیت فکری مقابل ولایت فقیه هستند گفت: اگر سیاست ما عین دیانت ماست پس بحث هایی چون یک رهبر سیاسی و یک رهبر دینی چه صیغه ای است؟

مصلحی گفت: یهود صیهونسیم طراحی کرد که سوریه به این روز بیافتد و تمام زیرساختهایش نابود شود، عراق را خراب کردند و همین شهادت شیخ نمر نیز پشت صحنه دارد. این ها در عربستان به لحاظ اقتصادی نفوذ کرده اند در حالی که عربستان طبق اسناد موجود به آمریکا تعهد داده که با اسراییل کاری نداشته باشد اما آنها در حال فلج کردن اقتصاد عربستان هستند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال تخریب کردن کشورهای مسلمان هستند، سوریه، عراق  و امروز عربستان، با این کسری بودجه به عربستان تجهیزات می دهند که به یمن حمله کند و شهادت شیخ نمر هم تکمیل کننده این پازل است.

وی گفت: الان هم تقسیم کار شده و فرانسه فکر می کرد چیزی گیرش می آید اما بعد از دو سال فقط این کری و ظریف بودند که با هم مذاکره کردند و فرانسه که دید دارد بازی می خورد به محض اتمام مذاکرات و امضا برجام اولین گروهی بود که وارد ایران شد چون ارتباطات صنعتی خوبی با ایران داشت.

مصلحی گفت: چرا فرانسه برای این کار انتخاب شده بود چون کینه من و شما از آمریکا زیاد است و طبعا باید این کینه به کشور دیگری منتقل می شد و در این حرکت فرانسه انتخاب شد چون ما روابط خوبی با هم داشتیم. اما تا فرانسه آمد روابطش را با ایران خوب کند انفجارهای پاریس توسط آمریکا و به اسم داعش صورت گرفت.

اولین بهره برداری در نفوذ موردی، ترور شخصیتی است

حیدر مصلحی خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از مقوله جمعیت وارد شده و با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» نقشه ای را طراحی کرده و در حال اجرایی کردن آن است. دشمن برای رسیدن به هدفی که داشت، از همه مجموعه های حوزوی و دانشگاهی استفاده کرد تا بتواند تحقیقاتش را کامل کند و حاصل آن کسب یک هزار مقاله بود.

وی تاکید کرد: پس از کسب این مقالات اعلام کردند برای رسیدن به هدف نهایی خود قصد وارد شدن به جمعیت و برهم زدن آن را دارند که به هدفشان نزدیک شده اند. دو نوع روش عمده طراحان و برنامه ریزان پدیده نفوذ است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در نفوذ موردی بر روی یک نفر کار می کنند و برنامه هایی برای او طراحی می کنند. اولین بهره برداری در این نوع از نفوذ، ترور شخصیتی است که کشور انگلیس در آن بسیار توانمند است. نفوذ موردی در ابتدا یک مشکل در بین قومیت ها و مذاهب ایجاد می کند و سپس در یک موقیعت حساس آن را فعال می کند و حتی می تواند نفوذ جریانی را نیز بوجود آورد.

نفوذ فقط برای ما نیست

وی به یهودیان صهیونیست اشاره کرد و گفت: در تاریخ اسلام یهودیان در تمام جنگ ها مقابل پیامبر حضور داشته اند و بعد از رحلت ایشان نیز راهی را دنبال کردند تا جنگ نرم علیه اسلام را ایجاد کنند.

حیدر مصلحی به زمان حضور حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: در آن زمان نیز نفوذ و فتنه وجود داشت و ایشان با سه فتنه جمیل، صفین و نهروان مبارزه می کردند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: نفوذ فقط برای ما نیست بلکه در تمام منطقه وجود دارد و این خطر همه کشورها را تهدید می کند. دعوای حال حاضر دنیا بر سر اسلام و استکبار است که امیدواریم لطمه ای به جامعه اسلامی وارد نکند.

او اظهار کرد: در امریکا اسلام هراسی سنگینی وجود دارد و آنها بر این باورند که پیشرفت علمی دارند اما به بن بست می رسند. وقتی که قرآن را باز می کنند، می گویند که راه خروج از بن بست در این کتاب آمده است و ما می توانیم از آن بهره بسیار خوبی ببریم.

اظهار نظر جالب یکی از حاضرین در جلسه

در همین لحظه یکی از افراد حاضر در جلسه بلند شد و از مصلحی درخواست کرد تا در رابطه با فتنه ۹۰ و سوء استفاده ۸۰۰ هزاردلاری در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد صحبت کند.

حیدر مصلحی پس از شنیدن اظهارات او، گفت: ما در جنگ استکبار و تحریم هستیم و برای دور زدن دشمن باید هزینه کرد تا مشکلات را حل کرد. کاهش قیمت نفت یکی از برنامه های دشمن است که قیمت را به حد چشمگیری کاهش داده است. دولت نهم و دهم اقدامات بسیار خوبی انجام دادند اما یک نفر در دو سال آخر جفا کرد.

وزیر سابق اطلاعات در پایان به ادعا سوء استفاده ۸۰۰ هزاردلاری در زمان احمدی نژاد پاسخ داد و عنوان کرد: در زمانی که وزیر اطلاعات بودم، دولت با مشکلات بسیاری رو به رو بود و باید حوزه اقتصاد وارد می شدم. در حال حاضر موقعات بانکی ۴۰۰ نفر کمر دولت را خم کرده و اظهار نظر شما در رابطه با سوءاستفاده ۸۰۰ هزاردلاری از دولت احمدی نژاد کاملا اشتباه است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا