مدیرعامل چادرملو خبر داد:

بهره‌برداری از فولاد ثامن اردکان تا پایان سال جاری

بهره‌برداری از فولاد ثامن اردکان تا پایان سال جاری

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از احداث و بهره برداری از مجتمع فولادسازی سامن در شهرستان اردکان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، محمود نوریان اظهار داشت: شرکت چادرملو طرح های گوناگونی را در دست اجرا دارد که از جمله فولاد ثامن است.

وی ادامه داد: در دو پروژه فولادی در شهرستان اردکان به صورت شراکتی در حال کار هستیم اما پروژه فولاد ثامن را مستقیم و بدون عامل در اختیار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است که تا پایان سال شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

او از احداث یک نیروگاه گندله سازی در شهرستان اردکان خبر داد و افزود: همچنین یک پروژه فولاد نیز در شهرستان ابرکوه ایجاد می کنیم که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری و تولید در این شهرستان نیز خواهیم بود.

وی ظرفیت مجتمع فولادسازی شهرستان ابرکوه را 500 هزار تن در سال اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر فاز ذوب آهن این مجتمع در حال احداث است.

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن است اظهار داشت: با توجه به ذخایری که در سایر نقاط وجود دارد این امکان هست که کرمان از یزد در این زمینه پیشی بگیرد اما فعلا چادرملو با ظرفیت تولیدی 10.5 تن پیشتاز این عرصه است.

وی در ادامه از انجام پروژه آب رسانی از خلیج فارس به استان یزد به عنوان دیگر پروژه های چادرملو یاد کرد و گفت: این پروژه در سه فاز و با آب رسانی چهار هزار و 566 مترمکعب در ساعت به استان خواهد رسید.

نوریان تصریح کرد: در حال حاضر فاز نخست آن در دست اجراست که خط لوله ای به طول 280 کیلومتر خواهد داشت و در مراحل بعدی از از گل گهر به سیرجان با 135 کیلومتر طول و سپس به یزد با 340 کیلومتر طول خواهد رسید.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اقدامات و خدمات شرکت چادرملو به استان و شهرستان های مرتبط گفت: اخیرا حرف و حدیث هایی در رابطه با اقدامات شرکت و عدم پرداخت حق و حقوق استان مطرح می شود که تنهاشائبه سیاسی دارد و با اهداف خاصی دنبال می شود.

مدیر عامل مجتمع چادرملو با اشاره به تغییر و تصویب بهره مالکانه در صحن مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس تصویب کردند 30 درصد مبلغ فروش محصولات معادن سنگ آهن به خزانه داری کل کشور واریز شود.

وی افزود: یش از این، پنج درصد از قیمت شمش به عنوان بهره مالکانه سنگ آهن دریافت می شد که عده ای معتقد بودند این مبلغ بالاتر از 30 درصد فروش سنگ آهن است.

نوریان با بیان اینکه به این ترتیب بهره مالکانه دریافتی از معادن سنگ آهن کمتر از سال گذشته شد، ابراز امیدواری کرد با فعال شدن طرح های فولادی در کشور، فروش سنگ آهن نیز وضعیت بهتری داشته باشد و خروج بازار فولاد از رکود، رونق معادن سنگ آهن را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی نیز مطرح کرده اند که چادرملو حق و حقوق استان را پرداخت نکرده و یا با اقساط چندساله پرداخت می کند عنوان کرد: براسا قانون، مبلغ 513 میلیارد تومان بهره مالکانه چادرملو بود که این مبلغ را پرداخت کردیم اما با توجه به اینکه نقص قانون داریم و در قانون به درستی مشخص نشده که بر اساس میزان فروش یا میزان تولید باید پرداخت کنیم اختلافاتی حاصل شده که در دیوان محاسبات در حال بررسی است و در مواردی نیز با بررسی های دیوان محاسبات به زودی تکلیف نهایی روشن خواهد شد.

نوریان اضافه کرد: اینکه گفته می شود به صورت اقساطی پرداخت می کنیم موضوع بر سر اختلاف رقم است که بالاتر از میزان پرداختی ما است که به صورت چک داده شده و اکر رای دیوان محاسبات به نفع چادرملو باشد باید چک های پرداختی در حق چادرملو عودت داده شود و اگر برعکس باشد در سال جدید چک ها وصول خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا