توليد ورق‌هاي «رنگ چروك» در فولاد مباركه اصفهان

توليد ورق‌هاي «رنگ چروك» در فولاد مباركه اصفهان

گروه صنایع معدنی >فولاد - براي اولين بار در کشور 30 تن ورق «رنگ چروک» با کيفيت قابل رقابت با انواع مشابه کره اي و چيني در خط ورق رنگي فولاد مبارکه توليد شد.

به گزارش ماین نیوز، مسوول فرآيند ناحيه نورد سرد در اين خصوص گفت: اين نوع ورق با ارزش افزوده بالاتر نسبت به ورق هاي معمولي از انواع ورق هاي ويژه توليدي در فولاد مبارکه است و در بازارهاي داخلي و صادراتي و بيشتر در بخش هاي داخلي ساختمان، دکوراسيون منازل و بعضا در نماي بيروني ساختمان ها کاربرد دارند.

هيبت الله ترکي در باره ويژگي هاي ورق هاي «رنگ چروک» افزود: رنگ کاري ورق فولادي از يک طرف با هدف بالابردن عمر و دوام ورق زيرلايه و از طرف ديگر زيبايي بخشي به ورق انجام مي شود.

پوشش دهي ورق فولادي با فلزاتي مثل روي و قلع و آلومينيوم، باعث ارتقاي دوام ورق شده و اثر تخريبي محيط هاي خورنده و اکسيدي روي آن را به حداقل مي رساند. اعمال پوشش هاي مختلف توسط رنگ هايي با پايه مواد پليمري، باعث مي شود که ورق علاوه بر محفوظ شدن در مقابل عوامل خورنده مثل آب و رطوبت، ظاهري خوشايند داشته باشد.

وي افزود: مزيت رنگ هاي چروک که اخيرا در خط ورق رنگي توليد شده، اين است که در آنها ضخامت رنگ کم است و از طرفي نياز به تجهيز ايجاد نقش براي توليد آنها، مرتفع شده است. با توجه به جديد بودن اين گونه پوشش ها و توجه مشتريان خارجي به محصولات ورق رنگي با ويژگي سطح نقش دار و چروک، مي توان بازار صادرات را روي فروش اينگونه محصولات متمرکز کرد.

بهرام سبحاني مديرعامل فولادمبارکه نيز در نشستي با اشاره به اقدامات جديدي که در توسعه صنعت فولاد در استان چهارمحال و بختياري توسط فولادمبارکه انجام شده گفت: فولادمبارکه در منطقه سپيد دشت استان چهارمحال و بختياري در دو مجموعه فولادي سرمايه گذاري کرده است.

يکي مجموعه ورق خودرو که ورق هاي گالوانيزه مخصوص مصرف در صنعت خودرو را توليد مي کند و ديگري فولاد سپيد دشت که در فازهاي مختلفي در حال ساخت است و فاز اول يعني توليد آهن اسفنجي با ظرفيت يک ميليون تن در حال حاضر راه اندازي شده و به زودي مشعل هاي آن روشن مي شود.

مدير عامل فولاد مبارکه تصريح کرد: با اشاره به لزوم ايجاد واحدهاي تکميلي در زنجيره توليد فولاد تصريح کرد: همان طور که فازهاي اول مجموعه هاي ذکر شده رو به تکميل هستند بايد به اين نکته هم توجه کرد که واحدهاي پايين دستي براي تبديل ورق نورد گرم به خوراک ورق گالوانيزه و توسعه هاي افقي براي افزايش ظرفيت به دو ميليون تن نيز نبايد از برنامه ريزي ها جدا شود به همين دليل هم، کار ساخت فولادگالوانيزه تاراز در همان منطقه تمام شده و ما در برنامه ريزي هاي خود به عنوان يک قطب صنعتي فولاد روي آن منطقه حساب مي کنيم.

وي حفظ 50 درصدي سهم فولادکشور توسط فولادمبارکه را ضروري خواند و گفت: توسعه براي رسيدن به اين مهم در جاهايي انجام مي شود که پتانسيل توسعه اي وجود داشته باشد و زيرساخت ها و زير بناها فراهم باشد و استان چهارمحال و بختياري مي تواند با توجه به نزديکي به اصفهان و فولادمبارکه يکي از اين نقاط باشد که براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته مقرر شده سهم چهارمحال و بختياري نيز به 3ميليون تن برسد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا