امروز با پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان احراز شد:

قطعیت معامله ۱۰۰۰میلیاردی ۱۷ درصد سهام "شبندر"/ پارسان رسما" وارد می شود

قطعیت معامله ۱۰۰۰میلیاردی ۱۷ درصد سهام

معامله بلوک۱۷ درصدی پالایشگاه بندرعبارس که به ارزش۱۰۰۰ میلیارد تومان خریداری شده بود،امروز قطعی شد تا با برگزاری مجمع فوق العاده، امکان ورود پارسان به هیات مدیره بزرگترین پالایشگاه بورسی فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات 9 آذر سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش اقدام به عرضه بلوک 17 درصدی پالایشگاه بندرعباس کرد که بدون رقابت و به قیمت پایه اعلامی و به ارزش بیش از هزار و 73 میلیارد تومان، توسط هلدینگ معروف بورسی یعنی نفت و گاز پارسیان خریداری شد.

این بلوک در حالی شامل 2 میلیارد و 346 میلیون سهم "شبندر" با قیمت پایه هر سهم 4294 ریال و به صورت 20 درصد نقد و باقی در 5 قسط بود که امروز با پرداخت بیش از 200 میلیارد تومان و ارایه اسناد و مدارک، این معامله مهم قطعی شد تا پارسان بعد از دو پالایشگاه شیراز و تبریز، از طریق برگزاری مجمع فوق العاده وارد ترکیب هیات مدیره بزرگترین پالایشگاه بورسی شود.

مرتضی عزیزی مدیرعامل پارسان درباره اثر این معامله بر صورت های مالی این هلدینگ اعلام کرده خرید سهام شرکت مذبور موجب افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری های این هلدینگ در بودجه سال مالی 31 شهریور 95 به مبلغ 28.3 میلیارد تومان خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا