رشد 80 درصدی بورس جامائیکا در سال 2015

رشد 80 درصدی بورس جامائیکا در سال 2015

وقتی شاخص داوجونز با افت 1 درصدی و شاخص یورو استاکس با کاهش 6 درصدی همراه شد، بورس جامائیکا با رشد 80 درصدی در سال 2015 میلادی رو به رو شد و در میان 92 بازار جهان، بهترین بازدهی را داشت.

 

 

اگر از جامائیکا، ساحل های زیبا و باب مارلی معروف را حذف کنیم، چه کسی به ذهنش خطور می کند که بورس این جزیره کارائیبی یکی از پر بازده ترین بورس های دنیا در سال 2015 میلادی باشد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، وقتی شاخص داوجونز با افت 1 درصدی و شاخص یورو استاکس با کاهش 6 درصدی همراه شد، بورس جامائیکا با رشد 80 درصدی در سال 2015 میلادی رو به رو شد و در میان 92 بازار جهان، بهترین بازدهی را داشت.

کارل بنت، مدیر عامل بانک ملون به بلومبرگ گفت: بسیار مشتاقم که در خصوص نحوه جذب سرمایه گذاری خارجی بورس جامائیکا اطلاعاتی به دست بیاورم .

بسیاری از شرکت های موجود در این بازار با گزارش عملکرد بسیار مثبتی همراه بودند که در میان آنها، شرکت سیمان کارائیب با رشد 969 درصدی بازدهی، سهامداران خود را خشنود کرد.

در این میان، سهام آژانس مدلینگ و شرکت مارکتینگ پالس با رشد 557 درصدی در قیمت سهام همراه شد در برای نخستین بار پس از سال 1994 میلادی، سود مناسبی را به سهامداران خود پرداخت کرد.

تا پایان ماه نوامبر، 23 شرکت موجود در این بازار با دو برابر ارزش خود معامله شدند.

این در حالی است که، بسیاری از شرکت های غربی تمایل زیادی برای ورود به بورس جامائیکا دارند شرکت هینیکن با خرید سهام شرکت جامائیکایی Desnoes & Geddes با رشد 500 درصدی قیمت سهام رو به رو شد.

بر این اساس، جامائیکا طرحی را برای خصوصی سازی شرکت های خود در پیش دارد که در این میان، شرکت برق و الکتریسیته این کشور در اولویت واگذاری ها قرار دارند.

بورس  5.3 میلیارد دلاری جامائیکا برای عرضه اولیه سهام بسیاری از شرکت های دولتی این کشور برنامه های مدونی را در پیش دارد و تصمیم دارد تا بازار این کشور را پر رونق تر از سابق کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا