تقویت ارزش بازار درمعاملات‌هفتگی فرابورس

تقویت ارزش بازار درمعاملات‌هفتگی فرابورس

درمعاملات هفته جاری فرابورس، آیفکس رشد ۱.۳ درصدی داشت و ارزش بازار فرابورس نیز با افزایش ۰.۷ درصدی همراه شد.

به گزارش نامه نیوز، ۴ روز معاملاتی این هفته فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که ۶۳۱ میلیون ورقه بهادار در ۷۸ هزار نوبت به ارزش ۶ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت؛ این اعداد نشانگر افت ۲۱ درصدی حجم و یک درصدی ارزش معاملات در قیاس با هفته پیشین است.
 
 آیفکس در پایان دادوستدهای چهارشنبه با نشان دادن عدد ۶۸۵، ۹ واحد رشد معادل ۱.۳ درصد را نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل تجربه کرد و ارزش بازار فرابورس نیز با رشد بیش از ۵ میلیارد ریالی به عدد ۷۸۲ میلیارد و ۴۷۹ میلیون ریال رسید.
 
بر اساس این گزارش، در بازار اول ۵۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۳۹ میلیارد ریال داد و ستد شد و بازار دوم هم با رشد ۵۳ درصدی حجم و ۲۵ درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته قبل از آن، شاهد داد و ستد ۳۶۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۶۲ میلیارد ریال بود.
 
در هفته معاملاتی منتهی به ۹ دی‌ماه، گروه فلزات اساسی با سهم ۱۶ درصدی در جایگاه اول معاملات بازار سهام ایستاد و محصولات شیمیایی و بانک‌ها هم با سهم ۱۶ و ۱۳ درصدی در رتبه دوم و سوم جای گرفتند.
 
همچنین در بازار پایه ۱۰۱ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱۲۴ میلیارد ریال و در بازار ابزارهای نوین مالی ۱۰۷ میلیون اوراق به ارزش ۵ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال خرید و فروش شد.
 
بیشترین حجم معاملات روزانه درهفته چهل و یکم سال جاری با داد وستد ۲۲۵ میلیون ورقه بهادار در روز چهارشنبه انجام شد و بیشترین ارزش معاملات هم در روز یکشنبه به میزان ۲ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال رقم خورد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا