پیش بینی اوپکی ها از قیمت نفت در سال 2016/بدترین برآورد قیمت نفت در سال جدید برای کدام کشورهاست؟

پیش بینی اوپکی ها از قیمت نفت در سال 2016/بدترین برآورد قیمت نفت در سال جدید برای کدام کشورهاست؟

اقتصاد > انرژی - بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک بدبینانه ترین پیش بینی را نسبت به قیمت نفت در سال 2016 دارد .

به گزارش خبرآنلاين، بررسي قيمت نفت در بودجه سال جاري ميلادي كشورها نشان مي دهد اعضاي اوپك به نفت بالاي 50 دلار در سال 2016 فكر نمي كنند .

به اين ترتيب بدبينانه ترين پيش بيني ها به آسيايي ها و خوشبينانه ترين پيش بيني ها به افريقايي هاي حاضر در اوپك تعلق دارد .

براورد افريقايي ؛ 36 تا 50 دلار

4 كشور آفريقايي عضو اوپك قيمت نفت در بودجه 2016 را بيشت 36 تا 50 دلار پيش بيني كرده اند . بر اساس اين گزارش در حالي كه نيجريه قيمت هر بشكه نفت در بودجه سال 2016 را معادل 36 دلار تعيين كرده است، آنگولا پيش بيني كرده است مي توان در اين دوره زماني بر نفت 40 دلاري حساب كرد .

ليبي و الجزاير اما هر چند با توجه به كاهش قيمت نفت در سال 2015، نسبت به اصلاحاتي در بودجه سال جاري ميلادي شان اقدام كرده اند و تاكيد دارند بايد قيمت سوخت افزايش يافته و درآمدهاي مالياتي شان با رشد همراه باشد اما رقم دقيقي براي قيمت هر بشكه نفت در بودجه سال 2016 آنها اعلام نشده است . با اين حال اخبار منتشره حكايت از آن دارد كه در محاسبات اين دو كشور قيمت نفت در بودجه سال جاري ميلادي بيش از 50 دلار در نظر گرفته نشده است .

 براورد آمريكايي؛ 35 تا 40 دلار

اكوادور و ونزوئلا ، دو عضو آمريكايي اوپك پيش بيني كرده اند قيمت هر بشكه نفت در سال اينده بين 35 تا 40 دلار باشد . ونزوئلا كه از محل كاهش قيمت نفت رد بودجه سال جاري با بحراني جدي روبروست ، قيمت هر بشكه نفت را در بودجه سال 2016 خود 40 دلار تعيين كرده است اما اكوادور نگاه منفي‌تري به بازار جهاني نفت دارد از اين رو مبناي محاسباتي اش را روي قيمت 35 دلاري گذاشته است . برخي مقامات اين كشور قيمت نفت 40 دلار را نيز در سال جاري ميلادي دور از ذهن نمي دانند .

برآورد آسيايي ؛ 29 تا 48 دلار

 بدبينانه ترين پيش بيني از آن بزرگترين توليد كننده نفت است. عربستان كه از سوي بسياري از تحليلگران بين المللي به عنوان طراح كاهش قيمت نفت در بودجه معرفي شده است ، قيمت 29 دلار را در سال آينده متصور مي داند . اين كشور بودجه سال جاري خود را با نفت 29 دلاري بسته است تا اين پيام را به بازارهاي جهاني نفت بدهد كه قيمت نفت در سال جاري ميلادي رشد چنداني نخواهد داشت . عربستان كشوري است كه در دو سال اخير با پيگيري سياست عدم كاهش عرضه نفت ، تنزل قيمت‌ها در بازارهاي جهاني را دامن زده است . به نظر مي رسد برآوردهاي بدبينانه عربستان از آنجا ناشي مي شود كه ايران قصد دارد نسبت به افزايش يك ميليون بشكه اي صادرات نفت خود اقدام كند و عربستان با لحاظ كردن اين پيش فرض كاهش بيش از پيش قيمت نفت را در محاسبات بودجه اي اش لحاظ كرده است .

 خوش بينانه ترين پيش بيني به قطر و امارات تعلق دارد . اين دو كشور قيمت هر بشكه نفت را 48 دلار در بودجه سال 2016 تعيين كرده اند . عراق و كويت نيز قيمت هر بشكه نفت را در سال 2016 معادل 45 دلار پيش بيني كرده اند اما بدترين پيش بيني در ميان آسيايي هاي عضو اوپك متعلق به ايران است . ايران قيمت هر بشكه نفت را 40 دلار تعيين كرده است كه البته برخي مقامات تاكيد دارند بايد نفت را بين 35 تا 40 دلار مد نظر قرار داد .

 

3535

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا