عضو هیات نمایندگان اتاق تهران

افزایش صادرات، گره رکود را باز خواهد کرد

افزایش صادرات، گره رکود را باز خواهد کرد

سیدرضی حاجی آقامیری، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معتقد است که بزرگترین مشکل حال حاضر اقتصاد ایران، رکود حاکم بر صنعت و تولید کشور است.

به گزارش صدای اقتصاد او با اشاره به راهکارهای برای خروج صنایع از رکود به وجود آمده به صدای اقتصاد گفت: افزایش و رونق در صادرات کشور می تواند بهترین راهکار برای باز کردن گره رکود از بدنه صنعت کشور باشد.

میری در ادامه گفت: مسلما با تدابیری که دولت برای کنترل تورم اندیشید، بازار جهت آن را گرفته است که به سمت رکود پیش رود. اگر بخواهیم بازار و البته صنعت کشور به سمت رکود پیش نرود، نباید به تورم توجه زیادی نشان داد و دولت به نوعی با افزایش نرخ تورم نیز مبارزه سرسختانه انجام ندهد.

او افزود: تورم و رکود را نمی توان در یک زمان، موقعیت برابر و در کنار یکدیگر سامان دهی کرد. کنترل تورم و رکود در کنار یکدیگر زمانی امکان پذیر خواهد بود که کشور با چنین اقتصاد آشفته مواجه نبود.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به تاثیر تحریم ها بر رشد صنایع کشور ابراز داشت: این در حالی است که تاکنون کشور در شرایط بسیار بسته ای قرار داشت و بانک ها در تحریم های بین المللی دست و پایشان کاملا بسته شده است.

از دیدگاه من بهترین راه باز شدن گره های رکود و اینکه اقتصاد کشور به سمت رونق پیش رود، افزایش و رونق در صادرات است. زمانی که در بخش صادرات کشور رونق وجود داشته باشد، تولیدات داخلی به خارج از کشور صادر می شوند و همین عامل طبیعتا باعث رونق در اقتصاد می شود.

میری در ادامه یادآور شد: اما علاوه بر مشکلاتی که صادرات کشور را تحت تاثیر خود قرار داده اند موضوعی که باید به آن اشاره کرد مشکلات بانک ها است که در شرایط تحریم قرار دارند و اگر فردی بخواهد صادرات انجام دهد با هزاران مشکلات رو به رو می شود و با هزاران دغدغه باید پولش را به کشور بازگرداند.

او افزود: تمام این عوامل باعث می شود که صادرات کشور با مشکلات اساسی مواجه باشد و همه به خوبی می دانیم صادرات غیرنفتی ما در وضعیت مناسبی به سر نمی برد. البته آمارها نشان می دهد که افزایش صادرت غیرنفتی را تجربه کرده ایم اما بر این باورم که به غیر از پتروشیمی و میعانات و صنایعی که به نفت وابسته هستند، صنایع دیگر در شرایط مناسبی نیستند و اگر این صنایع جهت دهی مثبت پیدا کنند مطمئنا رشد صادراتی کشور بیشتر از اعدادی و ارقامی خواهد بود که به تازگی اعلام شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا