فعالیت معادن مستقر در اراضی ملی استان زنجان پایش می شود

فعالیت معادن مستقر در اراضی ملی استان زنجان پایش می شود

دنیای معدن - مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: فعالیت معادن مستقر در اراضی تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با دقت پایش می شود.

بهمن اسکندری در زنجان با اشاره به تصرفات مازاد معادن استقرار یافته در اراضی تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: در حال حاضر 270 معدن در اراضی تحت مدیریت این اداره کل مجوز فعالیت گرفته اند که 50 درصد این معادن غیرفعال هستند.

وی تصریح کرد: عمده معادن فعال در مناطق هدف منابع طبیعی استان زنجان دارای تصرفات مازاد بوده به این معنی که دارای برداشت خارج از محدوده تعیین شده منابع طبیعی و آبخیزداری هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در محدوده های تحت نظارت منابع طبیعی مجوزهای لازم را برای فعالیت معادن در سطوح بالایی می دهد، ابراز کرد: میزان مجوزهایی که سازمان صنعت، معدن به معدن می دهد معمولا بیشتر از محدوده تعیین شده اداره کل منابع طبیعی بوده در نتیجه ما بر اساس وظیفه قانونی خود میزان خسارت وارده از معادن دارای تصرفات مازاد را اخذ می کنیم.

وی با اشاره به اینکه واگذاری معادن به پیمانکاران سبب تصرفات مازاد در اراضی ملی و حتی تخریب عرصه های طبیعی و ملی شده است، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری فعالیت معادن در اراضی تحت مدیریت این اداره کل را با دقت پایش می کند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا