رئيس هيات عامل ايميدرو خواستار شد

جايزه صادراتي فولاد برقرار شود

جايزه صادراتي فولاد برقرار شود پايگاه خبري معدن نيوز- رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران اعلام کرد: در حال حاضر بيش از 3 ميليون تن فولاد در انبارهاي کشور موجود است که براي صادرات اين ميزان فولاد، بايد جايزه صادراتي براي صدور محصولات فولادي دوباره برقرار شود.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، مهدي کرباسيان گفت: واردات بيش از 2.7 ميليون تن ورق فولادي در شرايطي که انبارها مملو از محصولات فولادي است، نگران کننده است.
وي تصريح کرد: متاسفانه سوء استفاده از قانون باعث شده تا به جاي ورق ممزوج، بيش از 2.7 ميليون تن ورق عادي وارد کشور شود که رقم بسيار زيادي است.
کرباسيان اظهار کرد: چنانچه بازار مسکن فعال شود، نه تنها فولاد بلکه 190 شغل وابسته به بخش مسکن هم رونق مي‌گيرد و از اين طريق مي توانيم در اين حوزه، از رکود خارج شويم.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به کاهش شديد قيمت جهاني فولاد و رسيدن بهاي آن به حدود 260 دلار و همچنين اختصاص 15 درصدي جايزه صادراتي چين به محصولات صادراتي خود، موجب شده ارزش واردات فولاد به ديگر کشورها ارزان تر شود. از طرفي تغيير نرخ روبل روسيه در مقابل دلار نيز در ارزان تر شدن قيمت محصولات فولادي آنها تاثيرگذار بود.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا