یک کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد؛

بازارهای سرمایه گذاری در رکود

بازارهای سرمایه گذاری در رکود

یک کارشناس بازار سرمایه بخشی از رکود حاکم بر بازار سرمایه را از سمت تقاضا خواند و اظهار کرد: در حال ‌حاضر بسیاری از افراد می‌خواهند در بورس تهران سرمایه‌گذاری کنند اما منتظر چگونگی اجرایی شدن برجام هستند تا پس از مشخص شدن سیاست‌های پولی و بانکی و همچنین روان شدن مبادلات پولی میان ایران و دیگر کشورها نقدینگی خود را به این بازار وارد کنند.

بازار سهام در حالی مدتهاست درگیر کاهش قیمت ها است که دلایل مختلفی را برای این امر می توان برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان معتقد است رکود حاکم بر بازار سهام دلایل زیادی دارد که مهمترین عامل آن رکود اقتصادی است.

فرهاد رمضان، با تاکید بر اینکه بورس تهران متاثر از یک اتفاق نزولی نشده است، در خصوص افت قیمت ها در این بازار گفت: یکی از دلایلی که برای این موضوع می توان برشمرد، سیاست های انقباضی دولت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل ریزش بورس تهران وضعیت نامتوازن عرضه و تقاضا در بازار است ، ابراز داشت: علاوه بر این موضوع عوامل دیگری بازار سهام را درگیر کرده اند که باید این مشکلات برطرف شود.

به گفته رمضان در حال حاضر همه بازارهای سرمایه گذاری مانند بازار سهام در رکود هستند.

وی با اشاره به کاهش شدید قدرت خرید مردم، افزود: با اجرای سیاست های انقباضی دولت در اقتصاد محصولات تولیدی شرکت ها در انبارها باقی مانده و فروش نرفته است، که این اتفاق به کاهش سودآوری بنگاه های تولیدی دامن زده است. کاهش درآمدها و سود بنگاه های بورسی، افت قیمت سهام در بازار سرمایه را به دنبال داشته است.

مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان با تاکید بر اینکه در این شرایط بازار سهام نیازمند حمایت های جدی دولت است، اظهار داشت: بخشی از رکود بازار سهام نیز به دلیل انتظارات مردمی است.

وی معتقد است در این شرایط تیم اقتصادی دولت باید سیاست های مناسبی را اتخاذ کند ، یکی از مهمترین آنها راهکاری برای کنترل نرخ سود به عنوان رقیب جدی بازار سهام است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینها باید ابهام صنایع برطرف شود تا بازار بتواند به روند صعودی بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه بخشی از رکود حاکم بر بازار سرمایه را از سمت تقاضا خواند و اظهار کرد: در حال ‌حاضر بسیاری از افراد می‌خواهند در بورس تهران سرمایه‌گذاری کنند اما منتظر چگونگی اجرایی شدن برجام هستند تا پس از مشخص شدن سیاست‌های پولی و بانکی و همچنین روان شدن مبادلات پولی میان ایران و دیگر کشورها نقدینگی خود را به این بازار وارد کنند.

رمضان با اشاره به اینکه آثار رفع تحریم‌ها زمانبر خواهد بود، گفت: نمی‌توان انتظار داشت که صنایع و بنگاه‌های اقتصادی فعال در همه بازارها به یکباره سودآور شوند، بلکه زمان بیشتری نیاز است تا ابتدا گشایش‌های بانکی و همچنین تسهیل در مبادلات مالی در کشور اتفاق بیفتد و سپس آثار کاهش قیمت تمام شده بنگاه‌ها در گزارش‌های شرکت‌ها نمایان شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا