رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

احیای واحدهای تولیدی اصفهان با حمایت مدیران قضایی امکانپذیر است

احیای واحدهای تولیدی اصفهان با حمایت مدیران قضایی امکانپذیر است

اصفهان- رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هم اکنون که بیشتر واحدهای تولیدی درحال ورشکستگی هستند لازم است قضات استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، زمینه احیای واحدهای تولیدی را فراهم کنند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی ظهر دوشنبه در جمع روسای دادگستری و مدیران قضایی استان اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای تولیدی استان اصفهان یا در حال تعطیل شدن هستند یا با ۲۰ درصد ظرفیت تولید خود فعالیت می کنند.

وی بیان داشت: برای مقابله با تعطیلی واحدهای تولیدی استان باید از تمام امکانات موجود استفاده کرد زیرا پیامدهای تعطیلی یک واحد تولیدی برای جامعه هزینه بر است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان افزود: بیکاری یکی ازدلایل بروز ناهنجاری در جامعه است و هر چقدر نرخ بیکاری بالا باشد میزان جرم و جنایت نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه دادگستری استان با اتاق بازرگانی اصفهان در حل مسایل و مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی همکاری نزدیک داشته است، گفت: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اصفهان به محوریت دادگستری به طور منظم برگزار می‌شود و در آن پرونده‌های واحدهای تولیدی دچار مشکل مورد بررسی قرار می گیرد.

سهل آبادی خواستار حفظ و صیانت جایگاه تولید کنندگان در رسیدگی‌های قضایی شد و افزود: صدور احکام برای این واحدها نبایستی جایگاه فعالان اقتصادی را در اذهان عمومی مخدوش سازد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی اصفهان دارای مرکز داوری برای حل دعاوی بین فعالان اقتصادی است، ادامه داد: فعالیت مرکز سازش و میانجیگری و شورای حل اختلاف اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان، می‌تواند مراجعات به دادگستری را کاهش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار پذیرش کارت کارفرمایی در محاکم قضایی به عنوان قرار تامین شد و گفت: این کارت از سوی کانون کارفرمایان استان اصفهان پس از بررسی صلاحیت و بررسی وضعیت بنگاه‌های اقتصادی صادر می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا