آخرین وضعیت ذخایر گوشت، مرغ و میوه برای شب عید امسال

آخرین وضعیت ذخایر گوشت، مرغ و میوه برای شب عید امسال

اقتصاد > بازرگانی - اقتصادنیوز نوشت: برخی از فعالان بازار از وضعیت ذخیره‌سازی محصول خود برای شب عید خبر دادند.

به دلیل نابه‌سامانی وضعیت میوه در شب عید سال گذشته، در فروردین ماه امسال رئیس جمهور از معاون اول خود خواسته بود که پیگیری‌های لازم را از همان زمان برای تامین میوه شب عید امسال انجام دهد.

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در 20 فروردین ماه سال جاری به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای زده و از او خواسته بود که با توجه به وضعیت نامناسب میوه شب عید در سال گذشته که بعضی میوه‌ها از 70 تا 146 درصد افزایش قیمت را تجربه کردند، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین میوه شب عید مردم در سال 95 انجام شود. در متن این نامه آمده بود: شیوه خرید وزارت جهاد کشاورزی، غیر قابل قبول بوده است.

سال گذشته تنظیم میوه بازار شب عید توسط دولت به وزرات جهادکشاورزی سپرده شده و این وزاتخانه هم بخش اجرایی کار را به تعاونی روستایی سپرده بود.
اقدامی که چندان به مذاق اتاق اصناف خوش نیامد، همچنان که رئیس اتحادیه میوه وسبزی فروشان تهران، از همان ابتدای اجرای این طرح، پیش‌بینی کرده بود که حاصل کار چندان موفقیت‌آمیز نخواهد بود و تاکید کرده بود که در سال‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تامین میوه شب عید بود مشکلی برای تامین میوه مردم پیش نیامد ولی در شرایط تازه معلوم نیست که وزارت جهاد کشاوزری بتواند از عهده این کار بر بیاید یا نه.

در این میان حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان در خصوص وضعیت ذخیره‌سازی میوه برای شب عید امسال می‌گوید: متولی این کار تعاونی روستایی است، خوشبختانه امسال میوه‌های سیب و پرتغال در انبارهای خصوصی زیاد است و از لحاظ ذخیره‌سازی در این دو قلم مشکلی نداریم، بارهای دیگر زیاد مهم نیست ، دو میوه مهم برای شب عید سیب و پرتغال است که خوشبختانه به مقدار کافی ذخیره داریم.

همچنین علی خندان‌روی‌جوان، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی درباره وضعیت بازار گوشت در ایام شب عید می‌گوید:ما به مقدار کافی گوشت گاوی برای شب عید ذخیره داریم و در رابطه با این موضوع نگرانی وجود ندارد.

عطا‌ء‌الله حسن‌زاده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی هم در همین مورد می‌گوید: مسوول ذخیره‌سازی در مرغ پشتیبانی امور دام کشور است اما مرغ به اندازه کافی ذخیره داریم، در حال حاضر قیمت مرغ پایین است و تولید فراوان است، از طرفی تقاضا پایین است که در این میان تنها مرغدار ضرر می‌کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی تاکید می‌کند: ما تولیدکننده هستیم، اگر قیمت مرغ پایین بیاید با پشتیبانی امور دام قرارداد می‌بندیم تا برای ذخیره‌سازی خرید کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا