گزارش روز 7 دی ماه:

افزایش قیمت در 43 درصد نمادهای بورسی

افزایش قیمت در 43  درصد نمادهای بورسی

بازار امروز در شرایطی بازگشایی شد که شاهد معاملات مثبت در برخی نماد های کوچک بخصوص گروه غذایی که اکثراً سبز پوش بوده و در پایان نیز با حجم قابل توجه خریداران متوقف شد .


 

 


 

بازار امروز در شرایطی بازگشایی شد که شاهد معاملات مثبت در برخی نماد های کوچک بخصوص گروه غذایی بود که اکثراً سبز پوش بوده و در پایان نیز با حجم قابل توجه خریداران متوقف شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، به نقل از کارگزاری مهرآفرین، با توجه به تغییر جهت معاملات روز گذشته و استقبال خریداران از خرید سهم های گروه خودرو و کاهش تقاضا در گروه قندی در ادامه این روند شاهد معاملات متعادل در گروه قندی شدیم و بیشترین حجم تقاضای خرید در نماد هایی همچون فلوله، پتایر ، فاذر ، قاسم ، آکنتور و ونفت مشهود بود و بطور کلی با نزدیک شدن به تاریخ اجرای توافق برجام و گمانه زنی ها برای ورود سرمایه های خارجی  در صنایع مختلف و همچنین برنامه های مدیران کشور برای جذب این سرمایه ها امید را به بازگشت رونق به بازار سرمایه افزایش داده است . بنابراین این روزها می توان منتظر حرکت های مثبت هر چند کوچک در بازار باشیم.

گروه بانکی معاملات امروز را بدون استقبال خریداران پشت سر گذاشت و معاملات آنها با حجم کم دنبال شد بطوری که تنها نماد های وانصار،وکار ،وپاسار و وخاور معاملاتی متعادل و مثبت و بقیه نماد های دیگر این گروه با تغییرات کمی و با کاهش قیمت نسبت به روز کاری قبل به کار خود پایان دادند.

در گروه ساختمانی بجز نماد های ثفارس، ثشرق ، ثرود و ثنوسا  با افزایش قیمت روبرو شدند که بیشترین حجم خرید را نماد ثنوسا بخود اختصاص داد .توسعه و عمران استان کرمان پس از ۴ روز معاملات مثبت و همراه با صف خرید ، طی معاملات روز جاری با دادوستد متعادل و کم حجمی در حاشیه منفی مواجه شد. گفتنی است:  قیمت پایانی این نماد همچنان نسبت به روز معاملاتی قبل رشد قیمت را تجربه می کند . ثفارس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی ۳۳۰ ریالی به ازای هر سهم ، با افزایش بیش از 10 درصد در قیمت ۱۹۷ تومان بازگشایی شد .

گروه پتروشیمی ها که همچنان در کش و قوس های تعیین نرخ خوراک در حال معامله در قیمت های متعادل هستند امروز را نیز کمتر مورد توجه خریداران قرار گرفتند. بطوریکه نماد های شپارس،شپاکسا،شگل و شکلر در محدوده قیمتی مثبت و نماد های شفارا،شکربن،فارس ،شپلی،شفارس و پترول از جمله نماد هایی بودند که با بیشترین کاهش قیمت در این صنعت روبرو شدند.

گروه فرآورده های نفتی ،کک و سوخت هسته ای که این روز ها متاثر از کاهش شدید قیمت نفت با کاهش تقاضا روبرو شده بودند امروز بصورت متعادل به معاملات خود ادامه دادند و نماد های شرانل ، ونفت، شتران و شپاس با افزایش قیمت و نماد های شبریز، شنفت، شسپا، شبهرن، شپنا و شبندر با افت قیمت به کار خود پایان دادند.

گروه قند و شکر که پس از افت تقاضای روز گذشته خریداران این گروه و کاهش قیمت در اکثر نمادها روبرو شده بود امروز را بصورت متعادل پشت سر گذاشت.
 
گروه ساختمانی  همچنان به دلیل شرایط رکودی شدید حاکم بر صنعت مورد استقبال بازار قرار نگرفت و اکثر نمادها در محدوده منفی و صفر تابلو معامله شدند. بیشترین ارزش معاملات مربوط به سیمان کرمان و سیمان شاهرود بوده و نمادهای ساروم، سدشت، سقاین و سکرد معاملات خود را در درصدهای منفی کامل به پایان رساندند. امروز همچنین شاهد مصاحبه دبیر انجمن کارفرمایان سیمان مبنی بر عدم نگرانی برای از دست دادن بازار عراق بودیم که البته نتوانست تحرکی در این گروه ایجاد کند.

گروه خودرو که روز گذشته با استقبال خوب خریداران در پایان معاملا ت  بعضاً با صف های خرید به کار خود پایان داده بود امروز بصورت متعادل بازگشایی شد و در نهایت اکثر نماد های این گروه سیر نزولی به خود گرفت.بطوری که نمادهای خموتور، خفنر، خگستر، خفناور، ختراک، خکمک و خودرو با بیشترین کاهش قیمت و نماد های خنصیر، خوساز ، خعتبار، خرینگ، خمحرکه و خاهن بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در گروه فلزات اساسی در بازارجهانی فلزات،  گمانه زنی‌ها راجع به برنامه آتی دولت چین برای محرک‌های اقتصادی بیشتر در کنار تضعیف دلار موجب افزایش قیمت‌ها شده است. هر تن مس با رشد 0.4 درصد در 4694 دلار بسته شده در حالی که آلومینیوم و روی با افزایش بیش از 2 درصد به 1543 و 1526.5 دلار در هر تن رسیده‌اند. این در حالی بود که در این گروه شاهد معاملات متعادل بودیم و نماد هرمز ، فمراد،کیمیا ، فنوال، فباهنر و فلوله با ثبت معاملات در قیمت های مثبت کامل با صف خرید نیز به کار خود پایان دادند و همچنین نماد فخوز، فسرب، فولاد، ذوب ، فملی و زنگان بیشترین کاهش قیمت در این گروه را داشتند.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با ۱۴ واحد افزایش در رقم ۶۱۴۶۹ واحد جای گرفت . بیش از 43 درصد از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به ۵۳۴ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۸۲ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۲۶۵ هزار میلیارد تومان رسید .

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با ۱.۲ واحد افزایش در رقم ۶۸۰ واحد جای گرفت . بیش از 53 درصد از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنا معاملات بلوکی به ۵۶ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۱۳ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسید .

بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی وانصار ، وپاسار ، جم رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی وغدیر ، پارسان ، فولاد و خودرو با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص بودند.

در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت بانکها و موسسات اعتباری ، ساخت محصولات فلزی و قند و شکر به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا