معاون وزیر نفت خبر داد:

پیشنهاد ١٢ میلیارد یورویی آلمان‌ها برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

پیشنهاد ١٢ میلیارد یورویی آلمان‌ها برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت از پیشنهاد ١٢ میلیارد یورویی شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عباس شعری مقدم در حاشیه پنجاه و یکمین سالگرد تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی از پیشنهاد ١٢ میلیارد یورویی شرکتهای آلمانی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: باتوجه به تحولات بین‌المللی صورت گرفته شاهد حضور هیئتهای خارجی در صنعت پتروشیمی ایران هستیم.

وی درباره تاثیرات کاهش قیمت نفت بر قیمت محصولات پتروشیمی گفت : این کاهش قیمت می‌تواند تاثیر غیرمستقیمی بر محصولات پتروشیمی ایران داشته باشد اما با وجود سودآوری اندک احداث پتروشیمی‌های گازی ، احداث این نوع پتروشیمی‌ برای سرمایه‌گذاران سودآور است.

معاون وزیر نفت در خصوص وضع تعیین قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، تصریح کرد: در این خصوص هیچ اطلاعی ندارم، اما به نظر می‌رسد تا روزهای آینده این قیمت اعلام شود.

شعری مقدم در خصوص احداث پتروپالایشگاه‌ها در کشور نیز افزود: ساخت پالایشگاه‌های نفت به تنهایی نمی‌تواند اقتصادی باشد، اما با احداث واحدهای پتروشیمی در مجاورت این پالایشگاه‌ها می‌توان شاهد افزایش سودآوری در پتروپالایشگاه‌ها بود. احداث پتروپالایشگاه‌ها سرمایه گذاری بالایی را می طلبد، از این رو نیاز است سرمایه گذاران داخلی و خارجی به صورت جدی در این حوزه وارد شوند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا