تشکیل تیم های ایرانی- خارجی برای جذب سرمایه در اکتشاف مس

تشکیل تیم های ایرانی- خارجی برای جذب سرمایه در اکتشاف مس

دنیای معدن - شرکت ملی صنایع مس ایران برای جذب سرمایه خارجی،‌ تیم های مشترکی را با شرکت های خارجی تشکیل داده است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر،‌ از برگزاری نشست های تخصصی شرکت ملی صنایع مس ایران با با شرکت های ژاپنی و آفریقای جنوبی برای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف معادن مس کشور خبر داد.


احمد مرادعلیزاده گفت: تیم های کارشناسی از طرف شرکت مس و شرکت های ژاپنی و آفریقای جنوبی در این زمینه مشغول تحقیق و مطالعه هستند. وی در مورد استفاده از توان علمی شرکت های لهستانی اظهار داشت: با تیم لهستانی نیز که اخیرا به ایران سفر کرده بودند نشست هایی را برگزار کردیم و مذاکراتی را براساس همکاری های علمی و نیز اکتشافات زیرزمینی معادن مس کشور با آنها داشته ایم.


وب سایت جدید «مس پرس» که این خبر را منتشر کرده آورده است: گروه هایی در سطح مدیران و کارشناسان از سوی طرف لهستانی و ایرانی تشکیل شده تا از تجربیات علمی طرف خارجی در بخش اکتشافات زیرزمینی معادن مس استفاده شود.


به گفته مرادعلیزاده، لهستانی ها به دنبال تقویت بازار مواد معدنی خود هستند و نه به دنبال سرمایه گذاری در بخش معدن ایران؛ بنابراین مطالعاتی بر روی ذخایر مس کشور باید صورت گیرد تا از توان علمی و فنی آنها در بخش اکتشافات زیرزمینی بهره مند شویم.


بر اساس این گزارش، هلدینگ کی جی اچ ام (KGHM) لهستانی یکی از قوی‌ترین شرکت‌های اروپا در معادن مس محسوب می‌شود و توانسته استخراج مس را به دو صورت زیرزمینی و سطحی انجام دهد. بخش عمده ذخایر مس در لهستان به صورت زیرزمینی و در عمق 1000 تا 1400 متری واقع شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا