نماینده مجلس: اعضای کمیسیون انرژی با انحلال وزارت نیرو مخالفت کردند

نماینده مجلس: اعضای کمیسیون انرژی با انحلال وزارت نیرو مخالفت کردند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مخالفت صریح نمایندگان حاضر در این کمیسیون با انحلال وزارت نیرو به سبب مشکل های بعدی این پیشنهاد، خبر داد.

«امیرعباس سلطانی» یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره آخرین نشست کمیسیون انرژی مجلس افزود: نمایندگان عضو کمیسیون مخالفت صریح خود را با انحلال وزارت نیرو و ادغام بخش های آب و برق آن در سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه های نفت و جهاد کشاورزی اعلام کردند.
به گفته او، پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی فاقد جنبه های کارشناسی بود و پیامدهای آن را در نظر نگرفته بود.
سلطانی افزود: تحقق این پیشنهاد می توانست به مشکل های زیادی در بخش های خدمات رسان و کاملا فنی و تخصصی آب و برق و تداوم ارائه خدمت به آحاد جامعه منجر شود.
به گفته این نماینده مجلس، پیرو نشست کمیسیون انرژی مقرر شد نامه ای خطاب به دولت تهیه و در آن با پیشنهاد رسیده، مخالفت شود.
وی تصریح کرد: شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو، شرکت هایی کاملا فنی و مهندسی اند که به طور ویژه با مقوله سلامت مردم در ارتباطند.
نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز وزارت جهاد کشاورزی حتی در اجرای وظیفه های اولیه خود مشکل دارد و قادر به انجام کامل ماموریت های محول شده نیست. در چنین شرایطی ادغام بخش آب وزارت نیرو در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مشکلی به مسائل موجود می افزود.
وی گفت: باید از تجربه تشکیل وزارتخانه های ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت که امروز ما را از پرداختن به برخی مسائل اصلی و اساسی جامعه بازداشته است، درس بگیریم و اشتباه دیگری مرتکب نشویم.
پیش از این گفته شده بود به موجب پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دولت در لایحه برنامه ششم توسعه، به منظور ایجاد هماهنگی، انسجام بخشی و ارتقای بهره وری انرژی و نیز مدیریت جامع، هماهنگ و نظام مند منابع حیاتی (مانند هوا، آب، خاک و تنوع زیستی) تا پایان سال نخست اجرای برنامه، «وزارت انرژی» از محل تفکیک ماموریت ها، وظیفه ها، موسسه ها و شرکت های مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو و همچنین ادغام با وزارت نفت شکل گیرد.
همچنین پیشنهاد شده بود سازمان «حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آب» با تجمیع ماموریت ها، سازمان ها و شرکت های وابسته به وزارت نیرو در حوزه امور آب، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست، تشکیل و زیر نظر رئیس جمهوری اداره شود.
دوم دی ماه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد برنامه ششم توسعه از سوی دولت یازدهم آماده شده است و دو هفته دیگر به مجلس می رود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا