آماده باش فولادسازان چين براي افزايش توليد

آماده باش فولادسازان چين براي افزايش توليد

گروه صنایع معدنی >فولاد - بعد از دو سه هفته گذشته که قيمت ها در بازار داخلي محصولات تخت فولادي در چين به جاي اولش بازگشته است تعدادي از کارخانه هاي اين کشور قصد افزايش توليد دارند يا حتي برخي از آنها افزايش توليد خود را آغاز کرده اند. اين تحولات در حالي در محصولات تخت فولادي چيني در حال رخ دادن است که گزارش ها از تقويت قيمت ميلگرد صادراتي چين حکايت دارد.

به گزارش ماین نیوز، پيشنهاد هاي قيمت هفته گذشته ميلگرد چين 8 تا 15 دلار رشد داشته و به 245 تا 265 دلار هر تن فوب رسيده است، البته هنوز معامله اي با اين قيمت ها نهايي نشده است. در بازار داخلي اين کشور نيز ميلگرد تا 7 دلار بالارفته است.

اما آن طور که نشريه بين المللي پلاتس گزارش مي دهد چرخه باطلي که صنعت فولاد با آن مواجه است عرضه بيش از تقاضا و کاهش قيمت ها است. بر اين اساس برخي از فعالان بازار پيش بيني مي کنند تصميم فولادسازان چيني براي افزايش توليد، به زودي منجر به تشديد روند کاهش قيمت ها در بازارهاي جهاني خواهد شد. اين پيش بيني در شرايطي وجود دارد که شواهد نشان مي دهد توليدکنندگان محصولات تخت فولادي در چين که ظرفيت توليد خود را به دليل رکود بازار تا سقف 50 درصد کاهش داده بودند، در حال آماده شدن براي بازگرداندن سقف توليدات خود به 100 درصد هستند.

اين آمادگي در پي بازگشت مجدد قيمت هاي فولاد به جاي اولش، کاهش شديد موجودي و افزايش علاقه براي خريد در بين خريداران در ميان توليدکنندگان چيني ايجاد شده است. در اين ميان يک کارخانه در شمال چين نيز اعلام کرده است اگر بازگشت قيمت هاي فولاد به جاي اولش در ماه ژانويه ادامه يابد کارخانه هاي بيشتر و بيشتري توليد خود را افزايش خواهند داد.

تمام اين تحولات در حالي در چين در حال رخ دادن است که قيمت محصولات فولادي معمولادر انتهاي سال ميلادي با رشد همراه مي شود اما پايدار بودن آن قطعي نيست. با اين وجود بايد ديد تصميم اخير فولادسازان چيني تا چه حد پايدار خواهد بود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا