خریدملک‌درامارات‌باسرمایه‌"صندوق‌بازنشستگی"

خریدملک‌درامارات‌باسرمایه‌

بررسی صورت های مالی شرکت گسترش تجارت پارس سبا نشان می دهد، شرکت زیرمجموعه آن یعنی سبا اینترنشنال، اقدام به سرمایه گذاری در کشور امارات متحده عربی و خرید 9 واحد آپارتمان اداری کرده است که جمع ارزش این واحدها، 27 میلیون درهم یا بیش از 20 میلیارد تومان می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صبحانه، شرکت های بزرگ خودروساز ایرانی، بانک ها، بیمه ها و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری از جمله مهمترین مراکز اقتصادی در کشورمان به شمار می روند که اطلاع از فعالیت ها و اقدامات آنها، جذابیت خاصی برای رسانه ها و افکار عمومی دارد. به همین خاطر، در برنامه های جدید انتشار اسناد و گزارشات اختصاصی از فضای اقتصادی کشور، تلاش خواهد شد توجه بیشتری به این بخش شود.

در جدیدترین بررسی ها، موضوع فعالیت ها و صورت های مالی "شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری" در دستور کار قرار گرفت. فعالیت این شرکت سهامی عام طبق اساسنامه عبارت است از مواردی چون سرمایه گذاری و مشارکت در شرکتها، طرحها،‌ واحدهای تولیدی و صنعتی،‌ خدماتی و بازرگانی و خرید و فروش سهام اینگونه شرکتها و انجام عملیاتی که بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم با فعالیتهای مذکور ارتباط داشته باشد و غیره.

یکی از بخش های مهم زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، شرکتی با نام "گسترش تجارت پارس سبا" است که بر اساس اساسنامه خود، در حوزه هایی چون واردات و صادرات، سرمایه گذاری و امور ساختمانی، کشاورزی و صنعتی امکان فعالیت دارد. این شرکت نیز دو زیر مجموعه با نام های "سبا اینترنشنال" و "پارس سبا هنگ کنگ" تاسیس کرده است.

بررسی صورت های مالی شرکت گسترش تجارت پارس سبا طی سال گذشته نشان می دهد، شرکت زیرمجموعه آن یعنی سبا اینترنشنال، اقدام به سرمایه گذاری در کشور امارات متحده عربی و خرید 9 واحد آپارتمان اداری کرده است که جمع ارزش این واحدها، 27 میلیون درهم یا بیش از 20 میلیارد تومان می شود.

 


طبق گزارش مذکور، حسابرس قانونی شرکت در عین حال، اعلام کرده است که اقدامات انجام شده جهت فروش یا بهره برداری اقتصادی از این سرمایه گذاری ها به نتیجه قطعی نرسیده و در عین حال، در اقدامی دیگر، مبلغ 2.5 میلیون درهم معادل 30 درصد پیش پرداخت خرید 3 واحد آپارتمان از شرکتی به نام "اعمار" نیز در سالهای قبل پرداخت شده که تاکنون به نتیجه نرسیده است!

با توجه به اینکه این شرکت ها عملا با مبالغی که دولت جمهوری اسلامی ایران و بازنشستگان زحمتکش کشورمان به آنها سپرده اند، اداره می شوند، سنخیت خرید و فروش املاک در امارات با اهداف اقتصادی نهادهای رسمی کشورمان و اجزاء وابسته به آنها چیست و آیا قرار است هدف، فقط کسب سود باشد؟

همچنین در بخش دیگری از این گزارش، بازرس قانونی شرکت با اشاره به تاسیس شرکت پارس سبا در هنگ کنگ، اعلام کرده است که با توجه به میزان قابل توجه ارز نزد کارگزار خارجی، از مدیریت و صاحبان سهام این شرکت خواسته است به ریسک ناشی از نحوه معاملات و مراودات و نگهداری این ارزها و لزوم اخذ وثایق کافی از کارگزار خارجی توجه کنند.

در پایان نیز طرح این سوال ضروری است که با توجه به صورت های مالی فوق، تعداد کارمندان شرکت اصلی (گسترش تجارت پارس سبا) در انتهای سال 93، 22 نفر و تعداد کارکنان گروه در پایان همین مدت، 24 نفر بوده است که با کسر تعداد کارمندان شرکت اصلی، تنها 2 نفر برای تخصیص به دو شرکت خارجی فرعی یعنی سبا اینترنشنال و پارس سبا هنگ کنگ باقی می مانند که با این جمع و تفریق، ظاهرا فقط یک نفر، رسما در این شرکت ها فعالیت دارد!

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا