قانون جدید چین برای مبارزه با تروریسم

قانون جدید چین برای مبارزه با تروریسم

ماه گذشته داعش اعلام کرد نخستین گروگان چینی خود را خواهد کشت

نخستین قانون ضد تروریسم در چین معنای جدیدی از جرم و جنایت را تعریف کرده‌است و به ارتش آزاد این کشور اجازه می‌دهد در فعالیت‌ها و عملیات ضد تروریسم شرکت کند. بر اساس این قانون امنیت ملی در برابر تروریسم افزایش خواهد یافت.

گروه‌های محلی و دولتی آژانس‌هایی را تشکیل خواهند داد تا در مقابل تروریسم مبارزه کنند. همه این‌ها زیر نظر آژانس ملی ضد تروریسم فعالیت می‌کنند

این قانون که توسط قوه مقننه کشور طراحی شده‌است روز یکشنبه مطرح شد و از روز نخست ژانویه شرکت‌های فناوری موظف شده‌اند به مقامات کمک کنند تا کلیدهای رمزنگاری را طراحی کنند. این بخش از اقدامات مورد انتقاد شدید ایالات متحده امریکا قرار گرفته‌است.

بر اساس این تعریفی که آژانس خبری شینهوا ارائه کرده‌است تروریسم به هر عملی گفته می‌شود که با استفاده از خشونت و یا تهدید منجر به وحشت عمومی بشود یا امنیت ملی و عمومی را به خطر بیندازد، حقوق شخصی و جمعی افراد را ضایع کند یا سازمان‌های دولتی و سیاسی را تهدید کند.

این تعریف از کنوانسیون ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای اقتباس شده‌است.

ماه گذشته داعش اعلام کرد نخستین گروگان چینی خود را خواهد کشت.

بر اساس قانون جدید چین همه ارگان‌ها از نیروهای دولتی گرفته تا نیروهای امنیتی ملی و عمومی موظف هستند مقابل تروریسم مبارزه کنند.

گروه‌های محلی و دولتی آژانس‌هایی را تشکیل خواهند داد تا در مقابل تروریسم مبارزه کنند. همه این‌ها زیر نظر آژانس ملی ضد تروریسم فعالیت می‌کنند.

منبع: بلومبرگ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا