تقاضا برای نفت اوپک کاهش می‌یابد

تقاضا برای نفت اوپک کاهش می‌یابد

اوپک فرض را بر این گذاشته‌است که متوسط قیمت نفت تا سال 2020 حدود 80دلار در ازای هر بشکه خواهد بود

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) اعلام کرده‌است که تقاضا برای نفت خام آن در سال 2020 کاهش خواهد یافت اما میزان کاهش از آنچه قبلاً پیش‌بینی شده بود کمتر است. بخش مهمی از این ماجرا از رشد عرضه رقبا ناشی می‌شود.

این گروه همچنین پیش‌بینی کرده‌است که تولید غیراوپکی‌ها تا سال 2020 حدود 1میلیون بشکه کاهش می‌یابد و به 60میلیون و 200هزار بشکه خواهد رسید

اوپک در چشم‌انداز سالانه خود در روز چهارشنبه اعلام کرده‌است که این سازمان باید تا پایان این دهه 30میلیون و 700هزار بشکه در روز نفت تولید کند. این رقم 1میلیون 700هزار بشکه بیشتر از سابق است. البته 1میلیون بشکه نیز کمتر از میزان تولید این سازمان در ماه نوامبر است.

این پیش‌بینی به خوبی نشان می‌دهد که این سازمان در تلاش و تکاپوست تا سلطه خود را بر بازار جهانی نفت حفظ کند.

اوپک قصد دارد با تولید بیشتر نفت، رقبای خود یعنی روسیه و امریکا را از میدان خارج کند.

در حالی‌که اوپک مشغول حفظ سهم خود در بازار است قیمت نفت سقوطی کم‌سابقه را تجربه می‌کند. هر چند قیمت شاخص نفت دبلیوتی‌آی پیشرفت داشته‌است اما نفت برنت حوزه دریای شمال همچنان روندی نزولی را طی می‌کند.

گروه در گزارش خود اعلام کرده‌است: «هر چند کاهش قیمت نفت می‌تواند مشوقی برای رشد تقاضا باشد اما تأثیر آن بسیار کم و محدود است. حذف یارانه‌های سوخت و کنترل قیمتی روی فرآورده‌های نفتی نظیر بنزین در برخی از کشورها مانع رشد تقاضای نفت خواهد شد.»

اوپک فرض را بر این گذاشته‌است که متوسط قیمت نفت تا سال 2020 حدود 80دلار در ازای هر بشکه خواهد بود. این گروه همچنین پیش‌بینی کرده‌است که تولید غیراوپکی‌ها تا سال 2020 حدود 1میلیون بشکه کاهش می‌یابد و به 60میلیون و 200هزار بشکه خواهد رسید.

منبع: نورث جرسی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا