حرفهای صریح سرمایه گذارسریال«شهرزاد»

حرفهای صریح سرمایه گذارسریال«شهرزاد»

اظهارات مشروح سیدمحمدهادی رضوی سرمایه‌گذار سریال شهرزاد را در زیر بخوانید:

* { داشتن این میزان پول برای یک جوان کمی ایجاد سوال می‌کند} جوان بودن که خوب است ولی اصولا در کارهای اقتصادی یک عده شریک هم هستندکه در مسائل مالی شراکت می‌کنند و بنده به عنوان مدیر یک مجموعه اقتصادی شناخته شده و اسمم مطرح می شود. اصلا من یک سوالی از شما دارم. به هر حال همه قبول داریم که یک قشر ثروتمند در جامعه وجود دارد. حالا اگر این ثروتمند هیچ ربطی با نظام نداشته باشد خوب است و هیچ مشکلی هم ندارد ولی کافی است یک نسبتی با مسئولین نظام داشته باشد آن وقت ورق کاملا برمی‌گردد.

چرا؟ حالا اگر من فرزند آقای شریتعمداری بودم باز یک چیزی. چون ایشان وضع مالی مشخصی داشتند و حق می‌دادم که در مورد سرمایه «شهرزاد» شبهه به وجود بیاید. ولی من که وضعیت مالی خانوادگی‌ام یک مسئله کاملا مشخص است و ربطی به الان و چند سال اخیر ندارد. ضمن اینکه یادتان باشد، کسی از حرف‌ها می ترسد که کار خلاف کرده باشد و بخواهد مخفیانه یک گوشه بایستد و کارش را انجام دهد. اتفاقا به نظرم بترسید از روزی که کسی با هزار مسئله به سرمایه ای رسیده باشد و جلوی من و شما با پراید رد شود بعد برود در خفا بنز سوار شود. آدم باید از نفاق بترسد. من که ظاهر و باطنم مشخص و قابل پیگیری است.

* از یک دی‌وی‌دی که مردم به قیمت چهار هزار تومان می‌خرند تقریبا 60 درصد آن صرف هزینه‌های تولید و بسته‌بندی می‌شود و کمتر از 40 درصد به سرمایه گذار برمی‌گردد. یادتان باشد کسانی که کار اقتصادی می‌کنند می‌دانند پول‌شویی این‌ها نیست. این رقم‌ها اصلا در حد پولشویی نیست. پولشویی متعلق به رقم‌های چند صد میلیارد و چند هزار میلیارد است. پول هایی که خیلی مخفیانه رد و بدل شده و ناگهان به برج و باشگاه ورزشی و هزار عنوان دیگر تبدیل می شوند. «شهرزاد» یک برنامه اقتصادی کاملا مشخص دارد. یک کار خوب تولید شده، مردم هم از آن استقبال کرده‌اند و حتی با توجه به همه دانلودهای غیرقانونی - که ما از مردم خواهش می‌کنیم برای کمک به ما و ادامه این مسیر دانلود غیرقانونی انجام ندهند - ولی باز هم خیلی خوب می‌فروشد

* {آقای فتحی رسما اعلام کردند که 12.5 میلیارد هزینه صرف شده...} بله. ولی آقای فتحی نسبت به بخشی از هزینه‌ها مطلع بودند. من قول می‌دهم پس از پایان سریال در مورد هزینه ساخت این سریال شفاف‌سازی کامل انجام دهم. بعد هم فراموش نکنید من سال ها در حوزه اقتصاد کار کرده ام و به خوبی می دانم با توجه به برندی که برای «شهرزاد» ایجاد شده چگونه درآمدزایی کنم. متاسفانه اشکال دوستان این است که همه چیز را بر مبنای تیراژ نسخه‌های دی‌وی‌دی محاسبه می‌کنند در حالی که صدها راه برای درآمدزایی از یک برند شناخته شده که جا بیفتد وجود دارد. ش

 * من سرمایه‌ام را برای یک اثر جذاب و مخاطب‌پسند و با کیفیت گذاشته‌ام، طبیعی است که بخواهم جدا از احساس وظیفه‌ای که در زمینه جذب مخاطب به سمت محصولات داخلی و دور کردن یک ساعته آن‌ها از ماهواره و تهاجم فرهنگی موجود دارم به فکر منافع مالی خودم هم باشم. اصلا اگر غیر از این بود شما باید به عملکرد من شک می کردید نه الان که علاوه بر نگاه فرهنگی نگاه اقتصادی هم بر تولید و ارائه این سریال وجود دارد. مثلا بر اساس همین نگاه بود که محسن چاوشی را به کار اضافه کردیم. کسی که در توانایی آقای علیرضا قربانی شک ندارد. اصلا افتخار ما این است که آقای قربانی بپذیرند برای کار ما اثری ارائه کنند ولی خب احساس کردیم در مقطع فعلی حضور محسن چاوشی با این میزان توانایی و محبوبیتی که دارد می‌تواند به دیده شدن «شهرزاد» خیلی کمک کند پس این کار را کردیم و جواب هم گرفتیم.

بعد هم به نظرم شما تا آخر عمرتان بگویید داماد شریعتمداری خودش پول داشته کسی باور نمی کند، هر چقدر هم اصرار کنید کسی باور نمی‌کند چون نمی‌خواهند باور کنند کاری هم از دست من بر نمی‌آید. همین الان من از همه مخاطبان شما می‌خواهم در خصوص فروش «شهرزاد» از سوپر مارکت محل خود سوال کنند ببینند چه جوابی می‌شنوند. مطمئن باشید همه آن ها می‌گویند خیلی خوب می‌فروشد پس این یعنی از نظر اقتصادی مغز من کار می‌کرد و در درجه اول روی کار باکیفیتی سرمایه گذاری کرده‌ام که مردم می‌خرند. خیلی‌ها می‌گویند این رضوی فلان و بهمان ولی باز «شهرزاد» را می‌خرند و می‌بینند و لذت می‌برند. همان لذتی که می‌برند برای من کافیست.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا