کاهش خطای محاسبه حقوق دولتی معادن با سیستم های مکانیزه

کاهش خطای محاسبه حقوق دولتی معادن با سیستم های مکانیزه

دنیای معدن - امروزه از سیستم های نرم افزاری برای سرعت بخشیدن به کارها و همچنین کاهش درصد خطایی که ممکن است از سوی نیروهای انسانی رخ دهد بسیار استفاده می شود.

البته در این میان کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان نیز از دیگر مزایای استفاده از نرم افزارهاست.
معادن ایران به عنوان یکی از بخش های مهم برای افزایش درآمد و ایجاد ارزش افزوده برای کشور به شمار می آیند و به همین دلیل برنامه ریزی های بسیاری برای ارتقای سطح فعالیت در معادن و کاهش مشکلات آن انجام شده است.
چندی پیش خبر از راه اندازی سامانه کاداستر برای ثبت محدوده های معدنی شنیده شد که در نتیجه استفاده از آن دیگر خبری از ایجاد مشکل برای ثبت محدوده معدنی نخواهد بود. براساس اطلاعات رسیده خبر از راه اندازی نرم افزار محاسبه و ابلاغ حقوق دولتی شنیده شده که با راه اندازی آن میزان خطایی که ممکن بود از سوی نیروی انسانی برای تعیین حقوق دولتی رخ بدهد کاهش یافته و وحدت رویه ای در کل کشور بین معدنی ها و دولت به وجود می آید.
محاسبه حقوق علی الحساب و قطعی
کارشناس مسئول معاونت امور معادن و صنایع معدنی درباره استفاده از نرم افزار محاسبه و ابلاغ حقوق دولتی در بستر کاداستر برای بهره برداران معدنی اظهار کرد: کار نرم افزار محاسبه پرداخت حقوق دولتی بدین شکل است که محاسبه نامه ای که قرار است از سوی استان برای حقوق دولتی علی الحساب یا قطعی به بهره بردار ارائه شود را تنظیم کند. این نرم افزار سطح دسترسی های متفاوتی دارد.
به این صورت که بهره بردار یک صفحه کاربری ویژه در اختیار دارد و می تواند با مراجعه به سایت اطلاعات حقوق دولتی خود را مشاهده کرده و گزارش بگیرند. همچنین می تواند شماره تضمین و مشخصات ابلاغیه های مربوط به خود را مشاهده کند. از طرفی کاربر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز یک سطح دسترسی ویژه داشته و برای وزارتخانه نیز سطح دسترسی متفاوت است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا