با راه اندازی سامانه مجازی گمرک رخ می دهد:

کاهش ۲۶ درصدی هزینه‌های ترخیص کالا

کاهش ۲۶ درصدی هزینه‌های ترخیص کالا

در بازدید وزیر ارتباطات از سامانه مجازی گمرک کشور اعلام شد با راه‌اندازی این سامانه، زمان ترخیص کالا از حدود ۲۶ روز به کمتر از سه روز رسیده و این موضوع باعث کاهش ۲۴ تا ۲۶ درصدی هزینه‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک کشور طی بازدید وزیر ارتباطات از سامانه مجازی گمرک، به ارائه توضیحاتی درخصوص این سامانه پرداخت و اعلام کرد که طبق آمارهای بانک‌های جهانی هر روز معطلی کالاهای وارداتی معادل یک درصد ارزش محموله، هزینه به دنبال دارد.

وی ادامه داد: اکنون با راه‌اندازی این سامانه مدت‌زمان ترخیص کالا از حدود 26 روز به حدود یک تا دو روز رسیده است که این مساله باعث می‌شود حدود 24 تا 26 درصد هزینه‌های کالا کاهش پیدا کند.

رئیس کل گمرک کشور همچنین متذکر شد: اگر حجم واردات کالا به کشور حدود 50 میلیارد دلار باشد، بدین شیوه حدود 280 هزار دلار کاهش هزینه‌های واردکننده را شاهد خواهیم بود.

کرباسیان در عین حال تصریح کرد: البته برای عملکرد بهتر این سامانه نیاز است دستگاه‌های مختلف، همکاری کنند تا بدین ترتیب با الکترونیک شدن این کار جلوی قاچاق کالا گرفته و بحث‌هایی مانند جعل و غیره کمتر شود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا