انجام فعالیت اکتشافی در ۱۳درصد مساحت فارس

انجام فعالیت اکتشافی در ۱۳درصد مساحت فارس

دنیای معدن - معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس گفت: ۱۳ درصد از سطح استان به صورت وسیع کار اکتشافی انجام می شود.

علیرضا جوکاری در این خصوص توضیح داد: بر اساس اقدامات صورت گرفته به منظور انجام اقدامات اکتشافاتی در ۱۳ درصد از سطح استان به صورت وسیع کار اکتشافی انجام می شود.

وی ادامه داد: این کار اکتشافی از شمال شرق تا جنوب شرق است که به صورت وسیع توسط شرکتهای بزرگ انجام می شود.

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس با اشاره به اینکه پهنه این عملیات ۱۶ هزار کیلومتر مربع است، اظهار داشت: با توجه به جایگاه مهم استان فارس در زمینه تولید و کارهای اکتشافاتی این اقدامات صورت می گیرد.

تولید ۴۳ میلیون تولیدات معدنی در فارس

جوکاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۴۳ تن از تولیدات معدنی در فارس است، بیان کرد: فارس در زمینه معدن دارای پتانسیلهای زیادی است به گونه ای که همواره رتبه های چهارم تا پنجم را در سطح کشور داشته است.

وی ادامه داد: فارس در زمینه خاک نسوز، سنگهای تزئینی و ذخایر گچ در سطح کشور دارای جایگاه مهمی است و ۴۳ درصد از تولیدات معدنی در این استان است.

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس گفت: چهار میلیون خاک نسوز صنعتی و سه میلیون سنگ تزیینی در فارس تولید می شود.

جوکاری با اشاره به اینکه استان فارس دارای انواع معادن غنی است، اظهار داشت:۲۳ نوع انواع ماده معدنی در فارس وجود دارد که شامل آهن، مس، نیکل، کربنات کلسیم، نمک، خاک نسوز صنعتی، سنگ تزئینی، سنگ گچ، سنگ آهک، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، و مارن با ۵۰۹ معدن در استان به مرحله بهره برداری و استخراج رسیده است.

آزادسازی برخی از محدوده های معدنی در فارس

وی در ادامه از آزادسازی برخی از محدوده های معدنی در فارس خبرداد و گفت: با ابلاغ بخش نامه آزادسازی محدوده های ثبتی معدنی از طرف وزارت صنعت ، معدن وتجارت به استانها و پایش محدوده های ثبتی که سالیان متمادی در کالک سازمان بلوکه شده بخش اعظم محدوده های ابطالی وبلوکه ها همزمان در سراسر کشور ازسامانه کاداستر حذف و زمینه ثبت توسط سایر متقاضیان سراسر کشور فراهم خواهد شد.

جوکاری بیان کرد: در این خصوص تعدادی از معادن بلوکه شده استان فارس نیز از سامانه کاداستر خارج می شوند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا